Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt en Audi A6 2.7 TDI Allroad 2007 modell med MMI.

Men jeg finner ingen telefonfuksjoner på min MMI, får bare meldingen TELEHONE NOT INSTALLED... Og det er jo korrekt, det er intet håndsett i bilen, bare selve basen i midtkonsollet med microkontakter og festekroker. Er det mulig å få tak i en originaltelefon til disse, eller er det ikke bryet verd? Hva koster det eventuelt, og hva er fordeler & bakdeler?

I annonsen på Finn sto det at det var Bluetooth i bilen, som kunne benyttes til å koble mobilen til bilens handsfree opplegg, og at det kunne betjenes av bilens Multifunksjonsratt. Men funksjonene for Bluetooth kommer ikke opp under TELEFON på MMI, og Møller påstår at det ikke er Bluetooth installert på denne bilen. Dette selv om begge tidligere eiere sier at det skal være Bluetooth i bilen, som de har benyttet i alle år.

Siste eier mener at det må være Møller som har fjernet Bluetooth funksjonen på siste service i sommer, i forbindelse med oppdatering til siste MMI versjon? Vet ikke hva dere tror om det, kan jeg komme med en slik påstand til Møller? Hvor kan man se om det skal finnes Bluetooth i bilen når det gjelder Hardware? Det meste av software kan jo oppdateres, men HW må jo være på plass uansett.

Så til alternativ bruk av mobiltelefon mot bilens handfsfree, uten bluetooth. Leser meg frem til på nettet at man skal kunne kjøpe et adapter tilpasset ulike mobiler, som passer på telefonbasen i midtkonsollet. Da skal man kunne kjøpe en adapter f.eks. for en Nokia Lumia 920, og så klikke den på plass i basen. Deretter sette mobilen inn i adapteret. Deretter skal man kunne benytte mobilen som om den var en original biltelefon, bl.a. ved at den bruker bilantennen istedenfor intern antenne, at man kan snakke i bilens mikrofon, høre samtalen over bilens høytaleranlegg, og styre samtalen med f.eks. multifunksjonsrattets funksjoner (ta samtalen, avslutte, regulere lydnivået etc).

Er det noen som kjenner til en slik løsning, om den fungerer, og hvor man kan få kjøpt den?

MMI har denne versjonen: SW: C6-HU 55.7.0 0835, med HW: C6-HU 6350D2.0

FC SW: 05071AFC6AB320060 FC PS: 0060 FC HW: H01

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.