#1 Skrevet September 21, 2014 Har kjøpt et C4 prosjekt som er litt leistartet. en 96 mod med AEL motor. Den starter kun ved bruk av startgass eller hvis man tvangskjører glødingen. Da går den å jager i mellom 1000 og 1200 omdr. Ved normal kjøring så virker den relativt normalt dog litt lat. Det er byttet regreim for noen måneder siden så jeg lurer litt på om dette har kommet i ulage. Men jeg har ikke vag-com så får ikke sjekket timing. Toppen er også byttet for en stund siden pga havari. Ellers så er dieselfilter byttet og dieselslanger virker greie. Første bud er vel uansett å få sjekket timing på reima? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2014 Hvordan er startet før du er skiftet reg.rem,hva er med gløde plugger og glødeplugg rele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2014 Det allerførste jeg ville sjekket var timinga på dieselpumpa. (må gjøres med vagcom) Kan også som du nevner vere register som er ute av lage. Men start med vagcom og ta det derfra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2015 Da er bilen oppe og sviver igjen. Det var dieselpumpa som var synderen. Symptomene var i starten kun start vha startgass, en sjelden gang vanlig start når bilen var varm. Bilen jaget på tomgang, men virket OK når man ga litt gass. Etter hvert startet den ikke i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2015 Måtte du ha ny dieselpumpe ? Jeg har bare sjekket løftet på pumpa med måleur på mine A6 R5 er og aldri hatt noe Vag-com borti.. Funket fint det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2015 Byttet til en brukt dieselpumpe. Sjekket ikke løft på den gamle pumpa da jeg ikke har eget måleur, men hadde bilen på verksted og de konstanterte at pumpa var def. Må få kjøpt meg eget måleur skjønner jeg. Hvor selges disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2015 Viss du har vagcom så kan du bruke det også. Bruker aldri måleur, kun vagcom. Er viktig at du treffer med timinga, ellers blir den veldig tregstartet og bruker mer diesel en den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2015 Lånt måleur av mr Sjaastad så nå starter den som ei kule! Får ta siste finish med Vagcom bare jeg får lært meg litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...