Hvilke girolje på 2.0tdi manuell??

Anbefalte innlegg

Hei

Har en audi a4 b7 avant 2.0tdi Q som lager en skrapelyd fra 1-2 og 3-2, lik som at jeg ikke bruker clutch.... så jeg skal prøve å bytte olje i girkassen for å se om det er der problemet er, men hvilken girolje skal jeg kjøpe? sulland fikk bare opp delenr og ikke viskositeten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å bytte olje, men jeg er 98% sikker på det blir lite forskjell. Er nok synkroniseringa på 2 gir som er defekt.

Men om du vil prøve er det f.eks Castrol sin "Syntrans V FE 75W-80" du skal bruke :)

Hadde en B6 på jobben for ei stund tilbake med akkurat samme problem som deg, bare på 3. gir, og vart null forandring etter jeg bytta olje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å bytte olje, men jeg er 98% sikker på det blir lite forskjell. Er nok synkroniseringa på 2 gir som er defekt.

Men om du vil prøve er det f.eks Castrol sin "Syntrans V FE 75W-80" du skal bruke :)

Hadde en B6 på jobben for ei stund tilbake med akkurat samme problem som deg, bare på 3. gir, og vart null forandring etter jeg bytta olje...

Akkurat, ser på flere forum at det er 75W-90 GL-4 som brukes i kassen?

synkronisering, er det dyrt å fikse eller? noe jeg kan bytte/reparere selv?

synes lyden er litt pussig, den kom liksom helt plutselig... skjer oftest/lettest når bilen er kald, mens når bilen er kjørt litt etter landevei så er det litt mer som skal til for at lyden kommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.