#1 Skrevet September 23, 2014 Hei Har en stk s4 b5 sedan som er momset inn til Norge fra EU. Den har i Norge blitt breddet, sveisa halvbur, større bremser forann og bak, rusfri eksos, justerbar senk, uorg frontlykter og større hjul. Hvordan er det å få godkjent denne med skilt dersom jeg setter på org bremser, org hjuldim, org catback eksos og org understell? Hva sjekkes evt på en sånn godkjenning? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2014 Har nettopp vært igjennom dette. Alle papirer må være iorden: Blankett som bekrefter at bilen er fortollet (NA-0221), utenlandsk vognkort del 1 og 2, samt CoC-papirer eventuelt tilsvarende (ECE/EF-papirer utstedt av TÜV). Disse kravene er "firm". Enten har du det, eller ikke. Papirer skal matche kjøretøyet. Chassisnummer, farge, felger/dekk, vekt, effekt, dimensjoner, osv osv. Dette er til syvende og sist en skjønnsmessig vurdering som gjøres av vegvesenet. For min egen del var det lite tvil om at bilen jeg hadde til godkjenning var 100% original, så det var stort sett chassisnumer som ble sjekket. Det ble tatt bilder av bilen utvendig og innvendig. Usikker på om det er vanlig at bilen blir sjekket teknisk utover hva som står i papirene. Bilen jeg hadde til godkjenning hadde fortsatt 1 år igjen av gyldig EU kontroll fra Tyskland. Den ble ikke sjekket teknisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...