Tips for å få skilt på importbil

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en stk s4 b5 sedan som er momset inn til Norge fra EU.

Den har i Norge blitt breddet, sveisa halvbur, større bremser forann og bak, rusfri eksos, justerbar senk, uorg frontlykter og større hjul.

Hvordan er det å få godkjent denne med skilt dersom jeg setter på org bremser, org hjuldim, org catback eksos og org understell?

Hva sjekkes evt på en sånn godkjenning?

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp vært igjennom dette.

 

Alle papirer må være iorden: Blankett som bekrefter at bilen er fortollet (NA-0221), utenlandsk vognkort del 1 og 2, samt CoC-papirer eventuelt tilsvarende (ECE/EF-papirer utstedt av TÜV). Disse kravene er "firm". Enten har du det, eller ikke.

 

Papirer skal matche kjøretøyet. Chassisnummer, farge, felger/dekk, vekt, effekt, dimensjoner, osv osv. Dette er til syvende og sist en skjønnsmessig vurdering som gjøres av vegvesenet. For min egen del var det lite tvil om at bilen jeg hadde til godkjenning var 100% original, så det var stort sett chassisnumer som ble sjekket. Det ble tatt bilder av bilen utvendig og innvendig. Usikker på om det er vanlig at bilen blir sjekket teknisk utover hva som står i papirene. Bilen jeg hadde til godkjenning hadde fortsatt 1 år igjen av gyldig EU kontroll fra Tyskland. Den ble ikke sjekket teknisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.