#1 Skrevet September 24, 2014 (endret) Hei. Skal bytte bremsevæske på golfen, selve prosessen virker å være enkel, har en powerbleeder og alt så burde gå greit. Men! valg av bremsevæske synes jeg var verre, er jo ti tusen forskjellige meninger på internett, så da lurer jeg på om dette forumet er mer samkjørte i sin mening? Foreløpig tenker jeg å handle ATE, DOT4 SL.6, altså lav viskositet DOT4 væske pga abs og esp på bilen, smart valg eller bør jeg gå for noe med mer enn 260 graders kokepunkt? Takker på forhånd for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2014 kjøp normal DOT 4 du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2014 Koster jo en slikk og ingenting orginalt. Så jeg hadde bare kjørt på med den. Holder med 1,5ltr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2014 Jeg har brukt Biltema sin i 15 år, minst, og aldri hatt noe problem med den til vanlig bruksbil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2014 Bremsevæske koster så lite og gjør en forskjell hvis du skal på bane en dag. ATE Super Blue Racing eller ATE Typ 200 har begge kokepunkt på 280 grader, tilgjengelig på mekonomen til vettug pris, eneste forskjellen er at Super Blue er blå. Veksler en mellom disse er det veldig lett å se når en flusher systemet for å bli kvitt gammel bremsevæske godt utprøvd på Golf 4 TDI 4Motion på vei og bane Biltema bremsevæske har gitt meg flere tilfeller med koking... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2014 Tenker i samme baner som deg Petter. Derfor jeg spør Har lest at super blue kan farge av så det blir vanskelig å se i beholderen? Men hadde jo vært kjekt med god kontrast første gangen jeg skal gjøre et bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2014 Ikke merka noe til det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2014 Da kjører jeg på med super blue Et siste spørsmål. Hvor mye bør jeg beregne når bremseslanger bak skal byttes i tillegg til en flush? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2014 Holder som regel med 1 liter, 1/4 liter på hvert hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2014 da kjøper jeg to, tilfelle jeg driter meg ut å må lufte absn eller noe takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...