Anbefalte innlegg

Heisann dere!

 

Da har jeg, etter snart 2 år som Audi-gutt klart å ta til vett å registrere meg her hos dere.

 

Jeg har et problem med min Audi 2001 1.8TQ.

Når jeg står lenge stille med bilen og bakker, så hender det at når jeg da starter å kjøre igjen, så kommer det en liten sky av blårøyk som forsvinner med kjøring igjen. Dette skjer når bilen har stått 5 minutter i ro eller mer. Er det olje som samler seg i eksos eller? Jeg har ikke så god peiling på det mekaniske i biler. Noen andre mener det kan være turboen som begynner å bli sliten. Bilen har gått 186 000 nå. Såvitt jeg veit er aldri turbo byttet. Kanskje påtide?

 

 

Mvh Daniel Eriksen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være turbo, kan være andre ting også. Kjekt å få tatt en diagnose uansett, er sensorer i øst og vest på disse bilene. Kanskje har de plukket opp noe som kan gi et hint om hva som er galt. En billig diagnosekabel er gull verdt for de med "moderne" VAG: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Skal få sjekket dette når den kommer ut av lakkboksen. Driver å får lagt et nytt strøk kandylakk på panseret. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Skal få sjekket dette når den kommer ut av lakkboksen. Driver å får lagt et nytt strøk kandylakk på panseret. :D

 

Du får lage deg en egen tråd om bilen din med litt bilder osv. Høres jo ut som et spennende lakkprosjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to vanligste kildene til blårøyk etter tomgang er slitt turbo eller slitte ventilstyringer og/eller pakningene på toppen av styringene. Med din kmstand holder jeg en knapp på sistnevnte. Idet du gir på blir det vakuum i innsuget som trekker inn det som ligger av olje rundt toppen av ventilstammene.

 

Hvordan er den hvis du har en del turtall og slipper gassen, kommer det blårøyk da også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slitt turbo eller kan også være dårlig oljeånding? de rørene som går under innsuget. de kan være tette eller være sprekk i dem. ta av slangen på turbo og se om det er slakk. litt skal det være men ikke inn og ut slakk. kan værste fall være det er noe inni turboen som bøgger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei! :) Det kommer ikke blårøyk med pådrag og deretter slipp. Prøvd dette ned brua og ser ikke noe unormalt. Hva koster det å få sjekket noe slikt tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får lage deg en egen tråd om bilen din med litt bilder osv. Høres jo ut som et spennende lakkprosjekt.

 

Det lakkbesøket ble ikke som planlagt. Folkene sa dem hadde rikelig med kompetanse på house of kolor kandylakken. Fortsatt klarte dem ikke treffe rødfargen min. Det ble en ganske lang sak dette med forbrukerrådet, da dem forlangte 20K for jobben.... Er ikke i mål enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.