#1 Skrevet September 25, 2014 Heisann dere! Da har jeg, etter snart 2 år som Audi-gutt klart å ta til vett å registrere meg her hos dere. Jeg har et problem med min Audi 2001 1.8TQ. Når jeg står lenge stille med bilen og bakker, så hender det at når jeg da starter å kjøre igjen, så kommer det en liten sky av blårøyk som forsvinner med kjøring igjen. Dette skjer når bilen har stått 5 minutter i ro eller mer. Er det olje som samler seg i eksos eller? Jeg har ikke så god peiling på det mekaniske i biler. Noen andre mener det kan være turboen som begynner å bli sliten. Bilen har gått 186 000 nå. Såvitt jeg veit er aldri turbo byttet. Kanskje påtide? Mvh Daniel Eriksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2014 Kan være turbo, kan være andre ting også. Kjekt å få tatt en diagnose uansett, er sensorer i øst og vest på disse bilene. Kanskje har de plukket opp noe som kan gi et hint om hva som er galt. En billig diagnosekabel er gull verdt for de med "moderne" VAG: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2014 Okei. Skal få sjekket dette når den kommer ut av lakkboksen. Driver å får lagt et nytt strøk kandylakk på panseret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2014 Okei. Skal få sjekket dette når den kommer ut av lakkboksen. Driver å får lagt et nytt strøk kandylakk på panseret. Du får lage deg en egen tråd om bilen din med litt bilder osv. Høres jo ut som et spennende lakkprosjekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2014 De to vanligste kildene til blårøyk etter tomgang er slitt turbo eller slitte ventilstyringer og/eller pakningene på toppen av styringene. Med din kmstand holder jeg en knapp på sistnevnte. Idet du gir på blir det vakuum i innsuget som trekker inn det som ligger av olje rundt toppen av ventilstammene. Hvordan er den hvis du har en del turtall og slipper gassen, kommer det blårøyk da også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2014 slitt turbo eller kan også være dårlig oljeånding? de rørene som går under innsuget. de kan være tette eller være sprekk i dem. ta av slangen på turbo og se om det er slakk. litt skal det være men ikke inn og ut slakk. kan værste fall være det er noe inni turboen som bøgger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2014 Okei! Det kommer ikke blårøyk med pådrag og deretter slipp. Prøvd dette ned brua og ser ikke noe unormalt. Hva koster det å få sjekket noe slikt tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2014 Du får lage deg en egen tråd om bilen din med litt bilder osv. Høres jo ut som et spennende lakkprosjekt. Det lakkbesøket ble ikke som planlagt. Folkene sa dem hadde rikelig med kompetanse på house of kolor kandylakken. Fortsatt klarte dem ikke treffe rødfargen min. Det ble en ganske lang sak dette med forbrukerrådet, da dem forlangte 20K for jobben.... Er ikke i mål enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...