Blindlokk til oljenivåsensor på VW passat 1.9TDI 03.

Anbefalte innlegg

Hallo, har en oljenivåsensor som det er jordigsfeil på, kommer en pipe lyd og "oilsensor WORKSHOP" bedskjed på kjørecomputeren så å si hver gang jeg starter bilen. (Dobbelsjekket med vag-com og har bekreftet at det er den som er jordingsfeil på)

Så skal jo fikse dette selfølgelig, men når jeg satt å så etter ny sensor kom jeg over dette: http://norskbildelesenter.no/bunnpanne-blendelokk/volkswagen/passat-variant-3b6/D/2003/AVF/?Vare=33821

Lurer da på om jeg bare kan fjerne den i bunnpannen? Vet at bilen gir beskjed når det er lite olje selv om denne ikke funger ( kjørte 14,000 på siste oljeskift og da peip den på lavt oljenivå rett før jeg passerte 14,000.Hadde litt lite olje når jeg skiftet sist så det ble bare rett under midten på peilepinnen når jeg fylte på ny olje. Men peip når det var på minimum streken. :) )

Er denne bare en siste barriere som skal nekte deg og starte bilen vist du har glemt å ha på ny olje etter oljeskift eller stoppe motoren vist du knuser bunnpannen?

Er jo bare å laske ledningen til denne slik at den har signal hele tiden på at det er "ok" så jeg slipper feilmelding.

Tenker det er greit å finne ut av før jeg fjerner den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fikset endel slike sensorer, ofte er det kabelbrudd ca. 30cm fra sensoren.

Det kan lønne seg å ta en liten sjekk på kabelen før du bytter sensoren eller monterer blendelokk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.