#1 Skrevet September 29, 2014 Heisann, ser på en audi a4 2,5tdi 2004/2005 quattro med kamhavari, følger med delegater. Men det jeg mest tenkte på om dette var de samme dritt motorene som sitter i a6 rundt 1997 og oppover? Er det bare dritt å kjøpe disse bilene? Mye er verdien på denne med motorhavari. De ligger jo ganske dyrt på finn. Tips tas imot med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2014 Alle 2.5tdi V6 fra audi/vw er søppel som sliter med de samme problemene. Kjøp heller en 4'er tdi. Robuste og fine. Når det er sagt, hvis man ser bort ifra at man burde regne med nytt kamsett rundt 150k per gang, så kan det være ok biler. Det er en veldig behagelig motor å kjøre med. Har en fin kurve over hele registret. Dette gjelder værtfall 180hk som jeg har kjørt en del. Hvordan kurven er på 150hk vet jeg ikke. Men hørt også at problemene er større på 150hk enn 180hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2014 Nå er riktignok ikke kamproblematikken på disse ukjent, men denne, i likhet med flere andre VAG-motorer, får problemer pga. den berømte longlife-servicen. A6'en min hadde gått noen longlife-intervaller og noen korte intervaller, og der var det såvidt slitekant når kammer ble byttet (for første gang) ved like over 230k. Med korte intervaller på oljeskift så er ikke ikke mye andre vanlige feil med modellen som det refereres til. Feks. regreim-skift er kostbart på Møller, men hvis en skrur selv er det en helt ok motor mtp. driftskostnader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2014 04/05 skal ha rullevippearmer som slites mindre enn glidevippearmer. Sjekk motorkoden, skal starte på B og ikke A for være den mest solide typen. Gode å kjøre, men kan bli dyre å eie dersom det er skiftet lite av de svake delene og du ikke kan skru selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...