Enkelte instrumenter i C4 S6 har falt ut, feil i printkort?

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter litt frem og tilbake har nå endel av instrumentene i S6`en gitt seg.

Det har alltid vært problem med speedometer når det har vært kaldt en natt og bilen har stått.

Akkurat som at nåla henger litt og er treg, spretter etterhvert opp og klarer til slutt og følge farta når det begynner å bli tålig lunk i bilen.

Men nå har det blitt helt fjernt;

Har mistet turteller, speedometer, kjørecomputer, autocheck og klokke.

Rett før det tullet seg flimret det i autocheck`en, klokka stoppet opp mens bilen var avslått.

Da kunne jeg stoppe og starte igjen så funka autocheck og det var bare å stille klokka.

Men nå er det som sagt forferdelig lite som fungerer...

Kan det være et problem med printkortet? Det virker som det er flere som har hatt problemer med dårlige loddinger på instrumentene sine..

Noen som vet hva det går i? Og hvor feilen evt pleier å ligge...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg med her da jeg har ett lignende problem.. For 2-3 uker siden sluttet kilometertelleren å telle, etter jeg resatte "trip-telleren", og idag begynte ikke fartsnåla å henge med før bilen ble varm. :confused: Ligner på ditt problem Benjamin!

Hypotese: Kan det være fukt? Har alltid vert mye dugg i bilen, spesielt på vinteren. Kanskje skru ut speedometer og tørke det med hårføner/varmepistol?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben.. Har selv (igjen) masse feilmeldinger, kjørecomputeren resettes og autocheck'en flimrer og piper til den får en 'dunk i dashen'.

Er nok bare å ta det ut og fra hverandre, rense (ikke pusse, kontaktene er forgylte!) og se over alle loddinger. Lodd uansett over den lille regulatoren som forsyner det meste, sitter vel skjult bak autocheck-modulel om jeg ikke husker feil.. Har du tilgang til en kontaktspray (ikke WD-40, CRC 5-56 eller vanlig elektronikkrens, men f.eks. Würt sin Contact OS, Stabilant eller lignende, så ha gjerne det på plugger før montering.

Jeg har også med hell hatt på litt vaseline på pinnene mellom modulene, da holdt det ganske lenge.. :)

En annen ting man kan kikke på hvis noen visere oppfører seg rart, er om lakken på skiven har løsnet og ligger i veien, jeg trodde lenge oljetrykksmåleren min var gåen, helt til jeg fikk demontert og så at viseren satt fast i lakken! :P

Masse info her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/instrument.html

IC_View.jpg

Edit: Sjekk også etter tynne sprekker i printet der det er smalt, kan enkelt fikses med en lask, men vanskelig å oppdage uten lupe og godt lys! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.