#1 Skrevet September 29, 2014 Golf 4 98, 1,6SR AKL: Har bytta motor og blitt kvitt et tonn med driftsproblemer, men: Etter kjøring legger tomgangsturtall seg på omkring 2000. Ved å tvinge turtallet ned med motstand legger det seg på normal, ca 800 rpm. Ved rusing går det tilbake til 2000. Ved kjøring uten pådrag varierer det mellom 2000 og 800. Kan feilen sitte i drivstoffkullkanister? Ved løsing av, og manipulering av åpning på vakumslange derfra kan tallet reguleres ned til normalen.. Bilen tulla med rpm med den gamle motoren også, og kanisteren er samme som har stått i bilen fra før. Samme bil: Hvor sitter bryter for dørlys? Fungerer ikke på førerside :-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2018 Golf 4 98, 1,6SR AKL: Har bytta motor og blitt kvitt et tonn med driftsproblemer, men: Etter kjøring legger tomgangsturtall seg på omkring 2000. Ved å tvinge turtallet ned med motstand legger det seg på normal, ca 800 rpm. Ved rusing går det tilbake til 2000. Ved kjøring uten pådrag varierer det mellom 2000 og 800. Vet det er lenge siden, men fant du ut av dette? Har en AKL som nå oppfører seg likedan, bare ikke så ille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2018 Det sitter en ventil i kullfilteret som skal hindre for mye bensindamp til innsuget på tomgang. Hvis denne ventilen ikke tikker så vil bilen gå for fett og katalysatoren kan bli ødelagt. En annen ting ved dette systemet på golf er at man kan få vakum/undertrykk i bensintanken hvis dreneringen ved tanklokket ligger i klem eller er tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...