#1 Skrevet September 29, 2014 Hei Googlet litt i dag rundt "girkasse s4 c4 2.2t" og kom over noen som både anbefalte og monterte en girkasse fra S4 2.7tt i en S4 c4. Der var det forklart litt rundt custom kjøling muligheten for kasse og mye annet jeg ikke har greie på.. Hva mener folket her? Nå ser jeg for meg en kasse fra Polen som koster minst halve prisen til en gammel 6 trinnskasse her til lands. Men ja hvorfor ikke? Fordeler og ulemper med slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2014 Du har sikkert dermed sett siden til Charlie Smith på 12V.org om dette, men det er i hvertfall gjort av endel i USA siden de stort sett ikke har andre biler med 01E-kasse der borte. DSY-kassa mangler Procon-Ten-brakett, så det mister du jo. Ellers kan jeg ikke se at det skal være andre store ulemper, det meste av modifikasjon er jo tatt opp på nevnte side. Se også på 01E-siden til Charlie for mer info! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2014 Tusen takk Bjørn Eirik. Men faen, enda flere ting på S4 handlelisten nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2014 Ble tipset om å begynne jakten etter RS4 B5 kasse eller B7 Ser at en rs4 b5 kasse ble solgt for ca 4500kr i Polen for ikke så lenge siden, med garanti. Det er vel ok pris det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2014 Jeg har kjøpt en DSY kasse til min s2, stemmer at pro con ten går vekk ja. Å du må ha en lengre bolt og en mutter under til den "giroverførings plata". Jeg er usikker om jeg kommer til å montere kjøler med det første. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 24, 2014 B7 skal du vel slite med å få til å passe... Men om det er kjølingen du er ute etter hvorfor ikke CMG kasse fra S4/S6 V8? Ingenting som er sterkere enn den. DSY kasse fra S4 B5 sliter med akkurat samme 1girs skraping og knekker like fort som andre 01E kasser fra C4, første halvåret fra RS4 B5 og er vel ikke mye annerledes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2014 Jeg tenkte sånn generelt på bruksslitasje og alder.. Jo nyere kasse jo bedre eller tenker jeg feil? Men er vel vedlikehold som ellers som er viktig. Det er ikke slikt at jeg skal ha kasse nå i morgen. Så det haster egentlig ikke. Min fungerer faktisk veldig bra fortsatt. Små ulyder kun ved 5 og 6 gir. En gang i januar tenker jeg blir den tatt ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...