#1 Skrevet Juni 2, 2005 Lurer på noen kjøpetips på golf vr6... Noe som er typiske feil på disse motorene? Hva bør man se etter osv osv..alle tips tas imot med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2005 Hør med Kristian Pettersen her på forumet,han dukker nok snart opp her! Men typiske feil jeg husker fra min vr6 tid er: vannpumpe,radiator/slanger og varmeapp.register,registerkjede(rakling i topp),servopumpe og tannstang...ALT dette røk på corrado vr6 min,og det er typiske feil på vr6 motora... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2005 Vell, har blitt endel skruing på vr6'n i det siste.... Her er vel svaret som vanlig, register! VR6 har to kjeder som driver registeret, disse er det ikke noe skiftintervall på! Men det er også to kjedeguider og to hydrauliske kjedestrammere invollvert, og disse blir utslitte. Det er spesielt guidene som er årsak til rattle-lyder fra kjedet, og i endel tilfeller kjedebrudd med ventil havari som følge. Guidene er laget i plast matriale, og når det er slitt hull i dette ligger kjedet ann på stålboltene til guiden = snart havari!! Å bytte disse delene er egentlig en grei jobb, men "kinken" er at man må ut med kassa for og komme til den nedre kjeden med guide\strammer. og det er nok derfor det blir såpass dyrt med et registerbytte på en VR6. Selve delene koster hos VAG ca ~5000,- men blir lett det dobbelte++ inkl arbeid. Om man velger og ta dette selv, må jeg bare presisere at en må være pinlig nøye med "timing". Da bare en tann feil vil føre til ventil-krasj!!!!! En annen ting er de hydrauliske strammere. før disse har blitt "fylt" vil kjedet være slakt og den ene kammen vil da kunne få mulighet til og hoppe om en ikke er påpasselig (har erfart ) Det var motor, ellers er vel bilen som golfer flest. Helt ok. Kan varmt annbefale lett frisering av motor, er meget positivt overasket etter lett trim av min motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2005 Okaj.takktakk Har pr idag en golf gti turbo,men muklig det blir salg ..vet ikke ennå. Hvordan går en 3vr6 iforhold til en 1.8t? (chip og filter..ca 200hk) Må si den lyden på vr6 er jo grunn i seg selv til å kjøpe denne bilen az:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2005 Hvis du skriver VR6, under SØK maskina så finner du MYE info om VR6. Rune Wilthil har akkuart sagt hva som er de kritiske problemene. De har en tendens å bli eid av unge folk, som ikke har penger eller vett til å bruke på det tekniske. Men HØR etter om det er en overdøvende høy "tikke" lyd på høyreside av motoren "sett oven fra". Og om clutchen har jevn fin gange. Og at 2.gear går fint inn. Men som Kent Roar sier over her, så er kjøling et problem. Gi meg en PM hvis du kjøper bilen, så ska vi fikse kjøle problemer billig. Kristian. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2005 Her er en enkel pris oversikt jeg kom til da jeg handlet deler til min: Pris bak backslash er VAG. $ er fra USA som jeg handlet via. Pakn.sett bunn : 021198011 125$\1500 Pakn. sett topp: 021198012A 135$\2527 timing tensioner: 021109507B 30$\462 Timing chain,lower: 021109465B 20$\564 Timing chain upper: 021109503d 40$\564 Guide,lower : 021109467 30$\410 Guide,upper : 021109513 14$\147 Løftere : 034109309D 10$\stk.\311. sum USA 2639,- PLUSS MVA = 3300,- sum VAG 6174,- pluss løftere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...