Vibrasjoner i A6 Allroad 4f

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en A6 Allroad 4f 2007 mod. 2.7 TDI og automat.

Har en vibrasjoner i bilen ved veeeeldig svakt pådrag. Merkes best i 3 gir i rundt 40 km/t. Merker det også i rundt 70 km/t. Husker ikke om det var i 4 eller 5 gir da.

Om jeg snakker på gassen så forsvinner det, og samme om jeg trår hardere på gassen.

Merker det utrolig godt om jeg ligger i 40 km/t i 3 gir i en forholdsvis bratt oppoverbakke og bare ligger og holder farten.

Noen som har noen peiling på hva det kan være? :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Km.stand ? Er det tatt oljeskift på kassa før ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått 155000 km.

Er visstnok ikke tatt oljeskifte på kassa før. Men jeg har fått flushet og skiftet olje på den for ca 1000 km siden.

Og sånn til opplysning så var det vibrasjoner før det ble skiftet olje også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være å enkelt at det er mellomakselen? Kryss eller støttelager? Tenker på dette da vibrasjonen oppstår i visse hastigheter. Har selv opplevd en lignende vibrasjon, det viste seg å være 2 løse bolter i flensen mellom mellomaksel og differensial. Forøvrig vil en erfaren mekaniker sikkert kunne lytte seg fram til evntuelle slitte lager i girkasse/differensial ved hjelp av stetoskop om man løfter bilen på bukk og lar motor og drivverk snurre rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres mistenkelig ut som samme symptomer man ser på biler med slitt converter. 150 000 er noe sent for oljeskift :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble det byttet filter på kassa også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over at det er for sent for oljeskift :( hadde jeg eid bilen hele tiden hadde det vært skiftet hver 60 tusen....

Ble byttet filter også ja :) samt rengjort bunnpanne til kassa.

Dyrt om det er konverter? :o

Kan jo få sjekket mellomakslinger også da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over at det er for sent for oljeskift :(

Det er vel heller ikke skiftintervall på tiptronic heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel heller ikke skiftintervall på tiptronic heller...

Betyr ikke at det ikke er lurt å skifte fordi ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, disse kassene skal det jo ikke skiftes olje på.....men alle skjønner at det funker dårlig.... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ja dette er jo en av de dyrere reparasjonene :( Ville tatt en tur med en tekniker fra møller bare for å være helt sikker på at det faktisk er problemet. Hvis feilen lå i f.eks mellomaksel så skulle man tro at vibrasjonene ikke forsvant så fort du ga litt mer gass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får komme meg en tur til audi verkste og få de til og sjekke :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min A6, skiftet mellomakselen alt OK etterpå.

En mulighet også er og sende den inn til f.eks unicardan og få overhalt/balansert den..

Sjekk også oljenivå på senterdiff, den er kresen på nivå og type olje, begynner fort og klype litt hvis det ikke er 100%. Merker det naturligvis ved sakte fart/sving.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :)

Skal få sjekket mellomaksel. Er et firma ikke så langt herifra som driver med slikt. Så skal høre med de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hva ble løsningen på dette problemet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.