OEM LED skiltlys som passer andre modeller

Anbefalte innlegg

Hei,

Har sett tidligere at man kan bruke OEM skiltlys fra VAG på andre modeller enn de er levert med..

Noen som vet hva som passer omhverandre??

For min del er jeg på utskikk etter noe som passer på min 07 S8, finnes jo ettermarkeds produkter men de gir så himla sterkt lys..

OEM lysene er mye riktigere i lysmengde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et eksempel som kan passe mange: rock :

Men problemet for min del er at selvom det står A8 fra 2004 her (som nok er samme som S8) passer de ikke min bil da jeg har to skruer i skiltlysene: klø :

OEM Audi A3 A4 A6 A5 A8 Q7 License Plate LED LIGHT HOUSING

Left+Right GENUINE AUDI PART # 4H0943021;4H0943022

Factory-installed in:

A5 Cabriolet from 2012

Q7 from 2012

Fitment available for the following models:

A3 from 2004 - current

A3 Cabriolet from 2008 - current

A4 from 2001 - Only suitable if the factory license plate lights with part number: are 8E0943021B + 8E0943022B installed

A5 Cabriolet from 2010

A6 from 2005 to 2011 (Typ 4F)

A8 from 2004 - Only suitable if the factory license plate lights with part number: are 8E0943021B + 8E0943022B installed

Q7 from 2007

RS3 from 2011

RS6 2008-2011

ba61e74a-69e1-48d9-82df-972138de37a62.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem, har 2 skruer jeg å. Er 2 typer ifølge etka. Den ene er med 1 skrue.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også 2 skruver:o

har montert led pærer fra dypvik med motstand.

fikk varsell uten motstand....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Glenn Ove,

Jeg løste problemet med disse: http://www.dioder.no/products/osram-led-paere-6498-pinol-12v

Helt genial, kvalitet og perfekt OEM lys. De har ikke innebygd CAN-bus motstand men det gjør ikke noe da disse bilene ikke har varsling på skiltlysene.

Meget fornøyd: rock :

Hadde de på Bil Extra også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig at du fikk varsel Kim, kanskje det er motstand i disse til Osram likevel da?

Stod ikke noe om det, men selger sa det ikke var. Men har lyst fint lenge nå:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje det er motstand i disse til Osram likevel da?

Siden det er et kvalitetsprodukt fra en anerkjent produsent så er de sikkert ferdig med motstand, ettersom de er beregnet på å erstatte vanlig glødepære. Det står riktignok ikke noe om dette på nettsiden. Dette er nok ikke noen selvfølge med pærer fra Kina.

http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/led-interior-lighting/ledriving-festoon-premium/index.jsp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er nok det, anbefales hvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte sjekke litt videre på nett, men fant ikke noe mer om de har motstand eller ikke.

Men de er oppgitt til å trekke 1.3 W så da vil jeg ikke tro de har dette.

Men mulig det er nok til at ikke varslingen slår ut på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A8 '07 må man trekke ca 5 Watt for å unngå lysfeil.

Kjøpte først noen led med innebygget motstand, disse trakk ca 200-220mA stk ~> litt over 5 Watt/par.

Disse luktet brent, og belastnings-motstanden brant opp. De hadde i tillegg overopphetet LEDene...bare å kaste.

Løsningen ble å lodde inn en 3W 100ohms motstand i hver holder (med avstand til LED), og 100ohm ekstra i serie med nye LED uten belastningsmotstand på printkortet.

- Da ble varmen fordelt bedre (over 2stk 100 ohm) og ikke overført til LED.

- LED lyset ble litt dempet (men fortsatt kraftigere enn OE pærer), og trekker ca 0,3-0,4W/stk ved 13,5v.

Total ca 4,9 Watt ved 13,5v

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Cato, ja da har du erfart litt der. Men da må enten min være uten sjekk på skiltlysene, men det hadde jo vært veldig rart. Eller at Osram' ene trekker mer en oppgitt. Funker gjør det uansett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en '09 A6 allroad som jeg monterte OEM LED skiltlys på. Av og til funker dem, av og til funker de ikke (med feilmelding), og av og til funker ikke LED lysene i yttre høyre baklykt (uten feilmelding). Så jeg tenkte jeg skulle prøve KUFATec motstanden. Er det noen som vet hvor den skal monteres? Skal visstnok være bare 1 motstand, men ifølge ELSAWin er det jo to kontakter. Så jeg lurer på om motstanden skal stå lenger frem i ledningsnettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kufatec motstanden skal nok monteres mellom ledningsnettet og en av LED skiltlysene.

- Den vil da trekke ca 4 - 6 watt ekstra (hvis fargekoden på bilde er brun-sort-brun => 100ohm, og de 3 motstandene er montert i parallell => 33 ohm).

Husk at motstandene blir varme, hvis mulig, unngå at de kommer i kontakt med plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.