Tips til å montere DAB antenne?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å kjøpe meg ny spiller i bilen og da like gjerne med DAB antenne. Noen som har tips til hvor det er lurt å plassere denne mtp ledninger og dekning på en Audi a6 c5 2000?

Btw: Må jeg ha noen overganger for å koble til ny spiller? Har en blaupunkt nå, der det er kun lyd i høytalerne foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer det ikke bra å ha den i vindusruta ved passasjerside foran? Også bare dra den ned igjennom bagasjerommet og inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har antenne limt på innsiden av frontruten i min C4 og det fungerer dårlig. Er bare enkelte områder rundt sentrum av byen hvor det fungerer bra, jeg bor 13 km utenfor byen og har bare sporadisk dekning med denne antennen. Håper det blir bedre med en takantenne, jeg må bare skaffe en kombiantenne av 16V-typen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er det ikke mye jobb å ta av den gamle antennen da? Må vell ta av innredningnen under? Regner med at DAB antennen tar inn DAB og FM signaler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde kenwood spiller med dab antenne klistret i frontruten(a4b5). Hadde aldri problemer med dekningen med det. Hadde uten tvil plassert den på samme plass igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er det ikke mye jobb å ta av den gamle antennen da? Må vell ta av innredningnen under? Regner med at DAB antennen tar inn DAB og FM signaler?

Det finnes rene DAB-antenner som bare tar inn DAB (har en slik liggende av 16V-typen) og så finnes det kombiantenner for både FM og DAB. Mener det finnes haifinneantenner også, som tar inn både FM, DAB og GSM, hvis du har behov for det, i tillegg til rene FM og FM/DAB kombiantenner av haifinnetypen. Utvaget er stort!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den splitteren var ikke dum! Sånn vil jeg og ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer det ikke bra å ha den i vindusruta ved passasjerside foran? Også bare dra den ned igjennom bagasjerommet og inn?

Antenna i frontruta fungerer bra i bilen min. Jeg dro ladningene ned gjennom stolpa og dashbordet, bak hanskerommet.

Obs! Denne type antenne har antenneforsterker. Som kobles på remoten på spilleren. Ikke hekt på for mange forsterkere. Men ellers fungerer det utmerket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.