Vinterhjul til 2012 Passat Variant.

Anbefalte innlegg

Bilen det er snakk om er en 2012 170hk r-line originalsenket.

 

Får man på mindre enn 16" felger på denne?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi madammen gjerne vil ha piggdekk selv om vi har piggfritt i 17". Så da var tanken å få tak på noen rimelige pigghjul i første omgang for å prøve forskjellen. På finn ligger det mye mer 15" enn 16/17", prisen er jo selvfølgelig også en annen. Så får jeg evt heller spandere på meg noe større når vi evt blir enige om hva som funker best :P

 

På forhånd tak for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil absolutt ikke anbefale deg å gå lavere ned enn standardimensjon som er 16" på denne i følge vognkort (195/65-16, evt kan du gå til 205/55-16). Ikke tror jeg du får plass til mindre heller.

 

Kumho har mellomklasse piggdekk (http://www.byttdekk.com/dekk/kumho/kumho_kw22/). Hadde disse en sesong på A4`en før jeg byttet til Continental piggfritt, og var veldig fornøyd med Kumho. Støysvake, slitesterke og piggene holdt godt.

 

Ellers vil jeg nok anbefale deg å holde deg til 17" i vinterdekk i 225 bredde, da jeg regner med at dette er dim du har i dag på de piggfrie.

Dette er vel også billigere enn å kjøpe en felgpakke i 16" ? Mao, og bare kjøpe dekk. (Husk at du må finne riktig bredde på felgene, riktig impress og boltsirkel, og da vil jeg tro at utvalget begrenser seg ganske bra)

 

 

Mulig andre har andre innspill til dette enn meg som er mer fagkyndig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mangler allerede et sett med 17" felger ,[emoji13] Har 20" sommer, 17" løse sommerdekk og 17" piggfrie vinterdekk på felg...

 

Satse på å finne noe på felg hvertfall. Jeg må ha 17" sommerhjul i bakhånd for ferier osv siden 20" subber med last pga noe lavt innpress [emoji14]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.