#1 Skrevet Oktober 2, 2014 Jeg har nettopp kjøpt min første Audi, og denne har keyless go. Jeg hadde bilen på prøve en hel helg og da fungerte dette 100%. Hadde bilen på den største NAF-testen på tirsdag og de fant ikke noe galt med dette i det hele tatt. På dette tidspunktet fungerte det fortsatt som det skulle. Men i går regnet en del og etter det fungerer det ikke å låse/åpne sentrallåsen kun ved å ta på håndtakene. Det fungerer på bagasjeromsluken, men ikke dørene. Hvis jeg prøver 10 ganger, fungerer det kanskje èn gang, så helt dødt er det ikke. Det skal sies at jeg har byttet batteri i nøkkelen etter å ha fått varsel om dårlig batteri i bilen. Men såvidt jeg vet er det kun èn batteritype som passer, og at dette ikke burde ha noe med saken å gjøre? Har Googlet litt og løsningen på problemet kan være alt fra ødelagte sensorer til dårlig batteri i nøkkelen. Er det noen her som har vært borti det samme? Er det sannsynlig at det har noe med regnværet å gjøre? Eller er det noe annet som er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2014 Lite sannsynlig at dette har noe med regnværet å gjøre. Jeg vet at om det er lav spenning på batteriet så kutter bilen ut enkelte "unødvendige" ting slik som keyless. Sensorene ryker stadig også, tror jeg byttet tre ganger på min B8 når jeg hadde den. Få lest ut feilkoder så finner du nok ut hva det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2014 Litt viktig å få med hvilken Audi det er snakk om:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2014 Sensorene i håndtakene er hyllevare til b8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2014 Det med spenning var faktisk en ting som NAF kommenterte. Batteriet skulle visst gi 640 ampere (tror jeg), men målte rett under 500. Dette var ikke noe krise som han sa, men de anbefalte å lade det opp. Kan dette være nok til at det svikter? Dette er en A4 B8 2009 (første reg 2008)-mod. Noen formening om hva det ca vil koste å få byttet sensorer om det skulle være det? Må jeg innom merkeverksted for å lese av disse kodene, eller kan andre verksteder også gjøre det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2014 Mine ble byttet på garanti, altså ingen kostnader i mitt tilfelle. Mulig noen med VCDS i nærheten av der du bor, sikkert flere verksteder som kan lese av feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2014 Er dette en kjent svakhet på disse bilene, slik at det kan være håp om å få byttet også etter at nybilgarantien har gått ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2014 Som Jan Aimar sier så er det hyllevare så ja dette er en svakhet Taper ingenting på å spørre iallefall, Møller har vist meg mye godvilje gjennom tidene iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2014 Da prøver jeg. Men må da ta det direkte med Møller? Det er ikke noe poeng i å ta det hos min lokale Audi-forhandler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 2, 2014 Grenland Auto og Skien Bil er jo i samme systemet som Møller. Bare at det er selvstendig. Men er bilen utenfor garanti/reklamasjon så må du nok se langt etter å få noe dekket da du ikke har kjøpt bilen ny der og har full servicehistorikk hos de. Har ikke sett noe til at det er noe utvida garanti på det. Det kan ikke være utvida garanti på alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 2, 2014 Nei, ser den. Vet at det er Møller i Tønsberg som har hatt de siste servicene på bilen. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb hvor den ble kjøpt ny. Om det også er i Tønsberg går det jo ann å prøve. Men klart, jeg har vel ingen store forhåpninger om å få dekket det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 17, 2014 (endret) Har nå ladet batteriet, uten at det hjalp. Ringte til Grenland Auto (som er nærmeste merkeforhandler) og de sa at de godt kunne søke Audi om å få erstattet disse fordi de hadde byttet ganske mange, og det var en svakhet. Men de kunne selvfølgelig ikke garantere noe. Og jeg må uansett betale for diagnose hos de. Prisen på det kunne de ikke si noe om for det kom an på tiden, men fikk vel inntrykk av at man fort kan bruke 4-5000,- her uten at man nødvendigvis finner noe, selv om de trodde det skulle gå relativt raskt. Sjekket også med et annet verksted som jeg har brukt mye tidligere og de skulle ha 450,- for en diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 24, 2014 Da har bilen vært på diagnose og sensoren på førerdøra er kaputski. 3000,- for ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...