Anbefalte innlegg

Ønsker ikke å se meg blind, selvom det fort kan bli sånn når man ser bygget for seg i hodet! Jeg tenker at selvom de kan være ganske forskjellige, så er vell mange av prinsippene ganske like til slutt. Jeg skulle heller ønske noen viste om at noe som dette var gjort i Norge, men så langt har det ikke dukket opp noen link på en god tråd om det. Har selv søkt litt, men endte med at jeg heller lagde denne tråden da jeg ikke fant noe tilfredstillende fra "Norge omegn." :(

 

Kanskje det finnes en god tråd der ute som jeg har oversett?

 

Edit: Takker for definasjonen, Jan!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten update:

Jeg har nå snakket med SVV. Han mente det ikke skulle være noe problem å få dette godkjent, så lenge søknaden var ryddig og forklarte fremgangsmåte på prosjektet. Måtte kunne vise eierskap til donorbilen og dokumentere med bilder. Han henviste også til en bil de nettopp hadde godkjent som var en BMW 318is som ble ombygd til M3, med over dobbelt så mange hester enn hva orginalt er satt. Han forklarte også at dersom bilen var over 10 år gammel, så var det ikke snakk om mange kronene i HK økelse, men noe usikker. Han kunne også fortelle at dersom Audi(produsenten av kjøretøyet.) kunne si at med rette oppgraderinger, så skulle det gå, kunne ikke de gjøre annet enn å føye seg etter hva produsenten sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi går ikke ut med dokumentasjon på at det skal gå,

Du må selv bevise at chassi tåler effekten fra en 2.7, det kan gjøres ved å refere til feks s4 b6 om delnr på chassi er likt, er det det så skal det være ganske enkelt (i teorien) bmw er litt enklere, da de ofte har samme chassi på alt av biler opp til m og de er litt enklere å ha med å gjøre om det skal dokumenteres mer effekt;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten update:

Jeg har nå snakket med SVV. Han mente det ikke skulle være noe problem å få dette godkjent, så lenge søknaden var ryddig og forklarte fremgangsmåte på prosjektet. Måtte kunne vise eierskap til donorbilen og dokumentere med bilder. Han henviste også til en bil de nettopp hadde godkjent som var en BMW 318is som ble ombygd til M3, med over dobbelt så mange hester enn hva orginalt er satt. Han forklarte også at dersom bilen var over 10 år gammel, så var det ikke snakk om mange kronene i HK økelse, men noe usikker. Han kunne også fortelle at dersom Audi(produsenten av kjøretøyet.) kunne si at med rette oppgraderinger, så skulle det gå, kunne ikke de gjøre annet enn å føye seg etter hva produsenten sier.

 

Dette var sikkert en E36, og de ble levert som M3.

 

Det er ett problem når det gjelder eventuellt godkjenning og det er at denne motoren aldri ble levert i B6 og det henger de seg opp i. Uansett om S4 B6 har mer effekt.

Har S4 og A4 B6 samme delenummer på torpedoveggen og rammevangene? Det spørs om du må til Tyskland. Men det er gratis og sende søknad! :)

 

Martin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å finne en god måte å finne delenummeret på chassi. Har du noe å tilføye? Har prøvd å google etter delenummer til en B6 S4 nå, men finner lite konkret info om det. Noen som veit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å finne en god måte å finne delenummeret på chassi. Har du noe å tilføye? Har prøvd å google etter delenummer til en B6 S4 nå, men finner lite konkret info om det. Noen som veit?

 

Jeg kan sjekke i ETKA når jeg kommer hjem, hvis ingen andre gjør det før meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sjekke i ETKA når jeg kommer hjem, hvis ingen andre gjør det før meg.

 

Det hadde jo vært supert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ligger det an med forakselvekter på Audi hos SVV da?

Vet mange med BMW sliter voldsomt når de skal sette inn tyngre motorer nettopp pga forakselvekt selv om kjøretøyet i seg selv ikke blir noe særlig tyngre.

Hvis det viser seg at det går an å få godkjent 2.7 i B6 er det noe jeg kommer til å forsøke meg på i fremtiden.

Evnt så kan man kanskje godkjenne den med effekten der har i A6 (230 eller 250) om motoren er fra en A6. Da kan det være det ikke blir dyrt heller.

Venter i spenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ligger det an med forakselvekter på Audi hos SVV da?

Vet mange med BMW sliter voldsomt når de skal sette inn tyngre motorer nettopp pga forakselvekt selv om kjøretøyet i seg selv ikke blir noe særlig tyngre.

Hvis det viser seg at det går an å få godkjent 2.7 i B6 er det noe jeg kommer til å forsøke meg på i fremtiden.

Evnt så kan man kanskje godkjenne den med effekten der har i A6 (230 eller 250) om motoren er fra en A6. Da kan det være det ikke blir dyrt heller.

Venter i spenning.

 

Akselvektene som står i vognkortet er gjeldende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søknaden er så og si klar til å bli sendt. Jeg trenger bare at Martin er grei å sjekker delenummeret på chassiet når han kommer hjem. Jeg tenker jo at det må være mulig, i og med at S4 B6 kom med 344HK, og jeg mener å ha hørt at dem skal være satt på samme chassiset, men kan være jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sendt søknaden. Leverte den inn hos SVV, så skulle "mannen i hallen" sende den til riktige folka nede i Bodø. Han fikk sett bilen og hadde god tro på prosjektet.

 

Nå er det bare å vente på svar. Skjønner at det kan ta litt tid. Dersom NOEN har gjort et slikt bygg tidligere, kom gjerne med erfaringer og slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir spennende å se hvordan dette går. Jeg håper du får klarsignal, det hadde vært morro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg håper naturlignokk også på grønt lys! Kommer til å bli sinnsykt tøft dersom man får dette til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Jeg fikk forresten svar fra SVV her for en ukes tid tilbake.

Svaret var ikke negativt, men det var heller ikke positivt. De mente dette var en veldig omfattende ombygging, og de måtte da drøfte saken videre med en annen avdeling. De forklarte også at det kunne ta tid før de fikk svar fra denne avdelingen. Prøvde å finne brevet så jeg kunne skrive hele svaret her, men ser ut til at jeg har rotet det bort.

 

Håp er ennå ikke ute. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Jeg fikk forresten svar fra SVV her for en ukes tid tilbake.

Svaret var ikke negativt, men det var heller ikke positivt. De mente dette var en veldig omfattende ombygging, og de måtte da drøfte saken videre med en annen avdeling. De forklarte også at det kunne ta tid før de fikk svar fra denne avdelingen. Prøvde å finne brevet så jeg kunne skrive hele svaret her, men ser ut til at jeg har rotet det bort.

 

Håp er ennå ikke ute. :)

 

Kult prosjekt. Håper dette lar seg gjennomføre. Ikke for å være negativ, men kjipt at dette måtte via Bodø. De er noen firkanta høns som henger seg opp i absolutt alt. Føles nesten som de gjør det bare for å stikke kjepper i hjulene av og til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg frykter er at dem skal henge seg opp i faktum at B6 aldri ble levert med 2.7bt, og stake kjeppene inn der, men: føler jeg hadde en ryddig søknad, refererte til S4 B6 4.2 varianten, utslipp, det som er gjort før med bilen og hvordan jeg tenker å gjøre ting, så får krysse fingrene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.