Partikkelfilter for A8 4,2

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en Audi a8 4,2 TDI, 2006 mod og 150000 km. Får alarmer for partikkelfilteret og har forsøkt allverdens flytende "lurium" som fylles på dieseltanken. Over tid så er det ikke noe som jeg kan si har virket. I Tyskland er det et firma/system som heter HALO, og der blir filtrene demontert og fysisk renset og montert. Prisen er 399 Euro pr. filter.

Spørsmålet mitt er: Er det noen her på forumet som har fått gjort dette med denne metoden?

Og er der noen her i landet, Sverige eller Danmark som kan utføre dette???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest ut feilkoder ?

 

Har du mye småkjøring, kjøring på lave turtall? Da kan det være EGR-systemet som er synderen.

 

Har du forsøkt:

1) Regenerering som beskrevet i brukermanualen ?

2) Regenerering på et VAG verksted ?

alt 2) Regenerering vha f.eks. VAG-COM, http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_12803.html#1

se gruppe 100 og utover. (har aldri testet dette selv)

 

Kan jo være noe så enkelt som en sensor feil, f.eks. G450

 

Søkefunksjonen er kul:

http://forum.vacn.no/showthread.php?266886-DPF-regenererinbg-4-2-tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nokk for lite greie på disse feilsøkingskodene, og her på Vestlandet er det ikke veier til å belaste motoren over tid, dessverre.

Har bestilt time til et verksted der jeg har god erfaring fra tidligere, de skal prøve å regenerere den å se om der er andre ting som er

årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mer enn gode nok veier rundt Bergen, bare lås den i f.eks. 4th gir.

Hør med BO Racing på Askøy, anngående DPF rens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvungen re-generering er å anbefale. Kan gjøres i VagCom mener eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå vært hos BO Racing på Askøy, og de sjekket det som lot seg sjekke, og de tok ned litt av hvert for å komme til sensorene for partikkelfilteret.

Den ene var defekt, og begge to ble skiftet. Alle alarmer og sensorer ble nullstilt. Dif.trykket over filter er nå 7 mbar. Så de sier det er helt ok.

Blir litt sur på Møller som bare sier at de er tette filter og må skifte de til over 30000.- Fikk ingen form for forklaring over regenerering eller andre ting.

Takk for hjelpen Cato Andersen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig at set løste seg, og at du skriver løsningen her på forumet. Slik at andre kan finne svar.

Det er begrenset med erfaring med denne motoren, men det blir stadig bedre. Siden det blir flere av disse bilene.

 

Min 4.2TDI har også en trykk differanse på ca 7mbar over filterene på tomgang.

Ser at trykk differansen lese i steg på 7mbar i bag-com (0 - 7 - 14 - 21...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler generelt at Møller er mee keen på bytte deler enn å bruke litt tid på å finne kilden til feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.