Hjelp, noe ødelagt med lakken på felg..

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har ett problem her. To av de nye sommerfelgene mine har noen slags "sprekker" i lakken, de er veldig små, men veldig mange av dem og mener å ha hørt før at slike kan poleres eller evnt. slipes bort.. Vet noen hvordan man gjør dette eller hva man bruker til slikt.. har dere vært borti noe ligndende før ??

takker for alle svar :tilber:

legger ved bilder..

IMG_0571.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et til..

IMG_0570.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enda ett..

IMG_0569.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser mistenkelig ut som krakelerings-sprekker det der. Å det er ikke så mye du kan gjøre med faktisk. Slik blir lakken når den "sprekker" opp.........du kan prøve med litt polish å se om du klarer å fjerne noe av det. Vanskelig å si ut fra kun bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oisann..

Med polish, går det med turtle wax original f.eks..???

Må de lakkeres opp på nytt da??

Og hvorfor tror du lakken har sprekt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så er det vanskelig å si om du klarer å polere "vekk" det der. Må nesten bare prøves. "Billige" felger har ofte litt laber kvalitet på klarlakken/lakken på felgene. Har en kompis med noen BBS felger som er sikkert 4-5 år gamle,ser pokker meg ut som nye enda. Man får stort sett det man betaler for med tanke på kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, visste ikke at borbet var ett dårlig merke jeg da.. men 2 av felga ser ihvertfall fine ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at lakken på den felgen er dårlig. Kan virke som klarlakken som har krakelert. Borbet er jo en bra produsent av felger det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så det samme på et sett med Titanium felger en kompis hadde, han kom frem til at det eneste som hjalp der var en runde med sparkel og omlakkering, der var krakeleringen dyp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man bør vel levere de bort for omlakkering?? hvem gjør slikt og hva koster det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

500 kr i fengselet i stavanger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, såpass, ingen som gjør dette i osloområdet til en billig penge?... Er det forresten mulig å lakkere de hvite?? (pulverlakkering?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, såpass, ingen som gjør dette i osloområdet til en billig penge?... Er det forresten mulig å lakkere de hvite?? (pulverlakkering?)

På jobben min har vi ett brennlakkeringsannlegg som vi prøvde å lakkere noen felger en gang. Ble bra det, men ett helsike å reparere hvis det blir hakk i felgene senere. Omtrent umulig å fjerne den lakken vår iallefall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikker du til et vanlig billakkeringsverksted tror jeg du kan få lakka om felgene til hvite for ca. 300,- stykket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, for jeg har spørt litt rundt og folk mener visst at det er viktig å høre med produsen hva som er under lakken, om det er mulig å lakkere i det hele tatt. Har lyst på felga hvite, og ser for meg at pulverlakkering er best (vet ikke hvorfor) er vel også litt småkantkjøring på den ene, men tror det er så lite at man ikke trenger å reparere engang. .tror ikke det vil synes hvis jeg lakkerer.

Noen som vet om pulverlakkering blir bedre/sitter bedre og holder bedre enn vanlig lakk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.