Et50 dekk og felger på passat 2007 med ET45 originalt?!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg noen nye felger og dekk da jeg kom over disse til en grei pris.

Var litt usikker på om felgene ville passe på min bil, men fikk satt de på og det gikk greit.

Har nå stått på bilen i 3 dager, og jeg føler det er veldig mye støy fra dekk og felger. Sjekket opp nå og ser at org innpress er 42.

På vei hjem idag merket jeg også at bilen plutselig gikk "ujevnt" altså når jeg kjørte føltes det ut som om den plutselig ikke ga noe mer og det suste litt. Usikker på hva dette kan være.

Setter på org felger imorgen igjen. Kan det ha skjedd noe skader da jeg har kjørt med feil inpress noen dager?

Håper noen har noen tips eller erfaring med dette?

Er da på en 2007 mod passat 2.0TDI Automat, med original høyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Sjekka vinterdekka nå og har ET45 på de. Står min ET42 i vognkort mener jeg å huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det ikke tar borti noe sted så skal det ikke være noe problem å kjøre med ET50 istedet for ET42. Er felgen i samme dimensjon som ellers så er det jo bare å flytte den 8mm lengre inn i hjulbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det ikke tar borti noe sted så skal det ikke være noe problem å kjøre med ET50 istedet for ET42. Er felgen i samme dimensjon som ellers så er det jo bare å flytte den 8mm lengre inn i hjulbuen.

Den tar ikke borte i når jeg kjenner rundt dekket inne i hjulbuen, og det er nesten samme dimensjoner som originalfelg. Bare usikker på om det evt tar borte i når man kjører maks svingradius over fartsdumper og slikt. Skal ta å se litt videre på det imorgen og legge over til de andre felgene.

Håper da at bilen drar jevnt og at det ikke føles ut som om den plutselig mister grep. Virket som om motoren fikk mer turtall, men mindre fart. Uten noe som helst form for gassing/bremsing..

Sier uansett tusen takk for tilbakemelding! :)

Forresten sabla grom vogn du har skaffet deg!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.