#1 Skrevet Oktober 7, 2014 Hvordan skal det gjøres riktig når man bytter støtdempere på mk5? Hvilke verkøy er riktig å bruke på støtdempermutteren på toppen? Brukte selv åpen koppnøkkel(spesialverktøy) og prøvde å holde igjen med umbrakonøkkel under stramming med momentnøkkel. Umbrakoene mine bøyde seg av ingenting, og bøyde de seg ikke var det ikke mulig å holde igjen nok med så lite verktøy når jeg prøvde å stramme muttra til riktig moment(60nm?) Endte opp med å bruke "pass through socket sett", med momentnøkkel på umbrako på støtdemperstanga i midten. Da var det mye lettere å få kraft nok. Blir kanskje litt feil da det er muttra som skal tiltrekkes med et moment og ikke stanga? (Feilmargin?) Dette endte opp med at jeg strammet og strammet, alt for mye, da jeg ikke skjønte før litt sent at momentnøkkelen min kun klikker med klokka. Momentnøkkelen var dessverre ikke toveis. Håper ikke stang eller mutter er svekket, så nå lar jeg dette bare sitte sammen slik. Neste gang bytter jeg fjæra i tillegg til demper og hiver hele greia. Er redd for at det alikevel blir feil om jeg skrur opp og setter på ny mutter(eller samme), med riktig moment. Kanskje er stang/mutter svekket? Noen som kjenner til problemstillingen og har noen tips? Hvor nøye er dette? Noen drar vel bare till med et par trykk på lufttrekkeren? Samme greia med det(kyllingbeinet?) som festes på støtdemperen også. ("Kyllingbeinet" satt så jæv.. at jeg kappet av bolten med luftvinkelsliper, da først etter å ha vridd et par tolvkantnøkler. Hvilke umbrakoer (type/merke) er sterke og passer bra inni åpen kopp? Har Caddy 2007-mod(mk5?), med en stor mutter på støtdemperstang og 3 små muttre rundt på toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...