#1 Skrevet Oktober 7, 2014 Ved start av motor, Sharan 1,9 tdi tiptronic 2003 går motor rett opp til turtallsperre. Blir der i 10 sek og synker så. Ofte skjer dette sammen med at glødelampe lyser lengre enn normalt, men ikke alltid. Automatkasse hoster og hauker også. Fikk ny olje for en tid siden, så det er mer elektrofeil. Hva tror dere? Km stand er 134.000. Og ja, har bestilt ny bil, men den kommer ikke før om noen mnd. E-up ble det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2014 Du må få tatt en diagnosesjekk av både motor og girkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2014 Kjørte diagnose med vag.com Fikk feil på sensor kjøleværsketemp og sensor giroljetemp. Da er det kanskje bare noen sensorer som må byttes. Eller kan det være den hjernen som disse sender hidden til som tuller? Noen som vet hvor disse dingsene er, sensorer og hjerne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2014 Da har bilen vært på merkeverksted uten at det gjorde noe annet enn å tømme kontoen min. Feilsøking gjør man like greit med eget utstyr. Noen som vet hvor eventuelle kontakter som kan eire sitter i en Sharan? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2014 Sjekket banale ting som gasspedal sensoren? Blir den normal etter noen sekunder? Kom det plutselig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2014 Dette kom plutselig, og oppstår sporadisk. VW verkstedet finner ingen feil utenom de jeg og finner med mitt utstyr. Er gasspedalen sensor den som sitter på gasspedalen? Regner kanskje med det. Kan luftmengdemåler lage sånt tull? Og glødelampe lyser og veldig lenge når dette skjer. Når bil går på tomgang ruser den av og til opp i 12-1300 omdreininger, og går ned igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2014 Normalt når dieselmotorer ruser seg opp sånn er at Turboen slipper igjennom olje grunnet utslitte tettninger inn til kompressorsiden evt knekt akslingen sånn at den brenner olje da vil den ofte få ett veldig turtall og det er håpløst å få slukket motoren uten å kvele den på ett eller annet vis, men kan ikke være det på din siden det bare varer noen sekund då hadde nok Møller og funnet ut av det.. Google runaway TDI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2014 Normalt når dieselmotorer ruser seg opp sånn er at Turboen slipper igjennom olje grunnet utslitte tettninger inn til kompressorsiden evt knekt akslingen sånn at den brenner olje da vil den ofte få ett veldig turtall og det er håpløst å få slukket motoren uten å kvele den på ett eller annet vis, men kan ikke være det på din siden det bare varer noen sekund då hadde nok Møller og funnet ut av det.. Google runaway TDI. Det kan også være overfylt oljenivå som forårsaker dette. Det er typisk på biler med DPF, for filteret skal "regenereres" ved jevne mellomrom, og da vil motorstyringen gi mere diesel for å få en fetere blanding, som skaper høyere eksostemperatur. Hvis bilen da opplever mye småkjøring så vil ikke denne prosessen kunne gjennomføres, og oljenivået stiger helt til motoren en dag starter selvforbrenning. Kommunen min brant seg på dette da de kjøpte diesel-Toyotaer til hjemmesykepleien. Flere av de små bilene fikk "runaway" på grunn av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...