#1 Skrevet Oktober 7, 2014 (endret) Hei! Skulle av med toppen på golfen min nå i helga da jeg så dette når jeg tok av toppdekselet. Den er vertfall borte, så det kan vel tyde på at noen en gang i tiden har strammet for hardt når de har skrudd den fast? Har kjørt 40-50 000 km på bilen siden jeg kjøpte den å har ikke merket noe til dette. Men er kanskje lurt å bytte topp? Eller går dette bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2014 Hvis bilen din er nyere enn 86 (mener jeg det er), så er dette riktig. Biler med hydrauliske ventilløftere har ikke kambukk nummer 4. Den er kun tilstede på biler med mekaniske ventilløftere. Så det du ser er helt riktig. Smell det sammen igjen, vri om, kjør og nyt bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2014 Ahh, da skjønner jeg! Tusen takk for raskt svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2014 Husk at tråder ikke skal slettes/fjernes når svar er funnet. Tenk om noen lurer på det samme som deg senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2014 Trodde de skulle slettes jeg, men da får den stå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2014 Det finnes noen topper etter 1986, med hydrauliske løftere, som har kambukk nr. 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2014 Hvilke topper kom med kambukk nr. 4? Golfen min er 92 mod. med motorkode GX. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2014 92 mod med gx motor? Trodde gx var en 80 talls motor med k jet/ke jet.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2014 Dx det Glenn Ove 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2014 Dx det Glenn Ove GX - Golf/Jetta 08/83-07/88 DX - Golf/Jetta/Scirocco 08/81- 07/92 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 8, 2014 Søkte opp skilt nr. på norskbildelsenter: Combi-coupe: Golf II 19E, 1G1 Motor: 1,8 90hk Motorkode: GX Årsmodell: 1992 Drivstoff: Bensin Hjuldrift: Framhjulsdrift Eller er jeg helt på bærtur nå? På A6'n min kommer det opp motorkode AWT, men står AEB motor i den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 8, 2014 Hva er skiltnr på saken da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 8, 2014 Er ikke alltid korrekt det som kommer opp på NBS, Mekonomen osv. Motorkoden står på toppen av blokka, ca rett under tennplugg nr. 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 8, 2014 Skilt nr. er UR49793. Har sett at det viser forskjellig på mange plasser ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 8, 2014 Møller systemet sier motorkode RP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 8, 2014 Ser på bildet at det er Monopoint også, på innsuget, altså RP. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...