Bytte håndbrekkwire Audi 90 quattro 20V

Anbefalte innlegg

Håndbrekket henger på, spesielt på venstre. Denne wiren er det lite eller ingen funksjon på, så da bytter jeg begge for å få det 100%. Nye er bestilt på Møller, så da lurer jeg på om det er noen her som har tips til hvordan det er enklest å bytte disse? Må noe demonteres, eller er det greit å komme til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel demontere varmeskioldet over eksosen og muligens løsne på eksosen for å hekte de på krokene til håndbrekks spaken. Ellers er vel dette plankekjøring :) Kan være lurt å ha noe å spenne av fjørene til armen på calipperen også, da den er ganske kraftig etter hva jeg husker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde håpet å lirke det på plass uten å demontere eksos etc. Noen som vet om det lar seg gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke ta ned eksosen, men du må løsne noen av mutterne til varmeskioldet og muligens hekte av et gummifeste eller to på eksosen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette flere ganger og du trenger ikke å demontere noen ting, men håndbrekkwiren på høyre side ligger over varmeskjoldet på midtre potte så det kan bli litt knot å få wiren igjennom der, men det lar seg gjøre. En annen ting som kan bli et problem er å få løsnet justeringen til håndbrekket som kommer ut ca. midt under bilen over mellomakselen da dette ofte er veldig rusta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) Det er ikke så veldig lenge siden brekket ble justert/strammet, så jeg håper at det lar seg gjøre å løsne justeringen. Nye vaiere er kjøpt idag, så jeg har planer om å bytte dem i løpet av helgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.