#1 Skrevet Oktober 9, 2014 Touranen til min svoger har begynt å tulle i det siste..Den starter lett, men går i ett sekund, og så stopper den. Holder man gassen i bunn, så starter og stopper den 3-4 ganger, og så kommer den til slutt. Når den først starter så går den som ei klokke, og virker helt fin. Har nettopp skifta dieselfilter, men det ble ingen forskjell. Det er ingen forskjell på varm og kald bil, og uansett om den går på tomgang i 1 minutt eller 10 minutter, så er den like vanskelig hvis man stopper den for å prøve å starte på nytt. Ingen feilkoder på dashbordet, bortsett fra antispinn-lampa da. Ideer anyone ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2014 Tenningslås? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2014 Nei tror ikke det, siden den "kommer" raskere hvis jeg har full gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2014 Det er sært da gassen uansett kun er et potmeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2014 Ja sant nok, men det virker nesten som at den ikke får nok diesel, men hvis jeg holder full gass så får den mere "tilfart" og starter etter 3-4 forsøk. På tomgang starter den etter ca 10 forsøk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2014 Sånn oppfører den seg. På de 3 siste forsøkene har jeg full gass.. [video=youtube_share;eoXp9lU_pzU] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2014 Få lest ut feilkoder, dette minner meg veldig om feil enten på veivsensor eller kamgiver. Kan også være ledningsbrudd/irra kabler/dårlige kabler i ledningsstrømpa som går ved batteri ned ved kassa og ca midt bort på blokka (ligger i hard fleksibel plastikkslange) vi har reparert mange slike ledningsnett på møller. Om du har et dårlig nett, kan du få feil på G28 (veivsensor) eller kamgiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2014 Takk ! Skal sjekke litt ledningsnett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2014 Fant du ut av dette noen gang? Har like symptomer bare at min starter på 2. forsøket, 1 forsøket så starter den kjempelett men stanser etter noen sekunder om jeg ikke holder gassen inne. Neste forsøk så bruker den tid på å starte mennår den starter går den som en klokke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...