Anbefalte innlegg

Passer en 16v topp på G60 blokk/bunn uten store modifisereinger, isåfall, hvilke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men kompresjonen vil bli forandret bl.a. Bahn Brenner Motorsport har laget et 16vG60 kit. Kanskje du kan få kjøpt noen av delene derfra separat.

http://www.bahnbrenner.com

Der finner du sikkert mer nyttig info også! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har lest er at kompresjonen blir alt for lav ved å sette på 16V topp og man må også dreie ned orginal stemplene slik at ventilene ikke butter.

 

MEN.... går det an å øke kompresjonen igjen uten å bytte stempler?

Feks ved modifikasjoner på toppen eller noe annet lurt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruke 16V stempler?

Er det ikke best å ta en komplett 16v motor framfor å bygge om en g60 blokk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har lest er at kompresjonen blir alt for lav ved å sette på 16V topp og man må også dreie ned orginal stemplene slik at ventilene ikke butter.

 

 

å få enda lavere komp..

Blir d for høy komp. me 16v topp på org g60 bunn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16v topp på G60 blokk gir ca 6,5:1 i komp, trenger ikke å frese stempler for klaring til ventiler.

 

Vil ikke anbefale å bruke G60 blokk med mindre du også setter i 16v 144 mm råder.

 

Greit å bruke 9A.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej, men når man allerede har en nyoverhalt PG blokk, borret til 83mm hvor alt er tipp topp..... bare fantaserer litt her så bær over med mine novise spørsmål :)

 

Hva da med å kjøpe EIP / BBM smidde 16V stempler i 82,5mm dimensjon, legge til RS2 råder og sette dette sammen, klaske på en 9A/KR topp og putte på en liten turbo feks GT28R eller lignende?

Er dette helt dustete å vurdere?

Hvor viktig er hundredelene når det kommer til toleransen/klaringen på borringen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBM leverer stempel i den dimmen du måtte ønske! (de får dem fra ross racing) Jeg holder på å sette sammen en 8v g60 med 83mm stempel fra BBM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har G60 blokk med 16v topp.. Bruker S2 stempler og råder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....som tydeligvis ikke passer av en eller annen merkelig grunn!! : bh :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.