Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er ikke helt ukjent at tidlige DSG-kasser er et sant mareritt.

 

Vår 2006 Passat TDI DSG (3C med 2L TDI) måtte ha ny DSG etter knappe 90 000kmh.

 

Jeg lurer på om nyere DSG kasser for samme bilmodell er bedre. 2009/2010 modell for eksempel - Er disse kassene bedre? Hvor langt går dem før de "feiler"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svigerfar sin 2006 golf plus 2.0tdi 140hk har blitt torturert i 240000 uten noe tull utover svinghjul bytte på 235000.

 

Min 2009 Touran 2.0tdi. har tralla 185000 uten noe tull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler ikke det er så mye tull,vær nøye med oljeskift er fulgt opp,er jo noen med mechatronic problemer av og til,men ikke så mye som folk vil ha det til mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjelder jo drivlinje og motorer under ett: ikke overdriv brukstiden/lengden før oljeskift...merkelig nok! Longlife... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til og med Møller sier at longlife er galskap, hvorav det norske klimaet er en av grunnene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mildere sjokk da eg oppdaga at Touranen min sto på 50k olje intervall... Endret til 15k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til og med Møller sier at longlife er galskap, hvorav det norske klimaet er en av grunnene.

 

Merkelig at de da fremdeles oppfordrer til å kjøre longlife intervaller. Passaten min sto på motoroljeskift hver 30.000km, ikke fullt så ille som Hans sine 50K men likevel! Dette er det Møller som har lagt inn. Nå er det endret til 15.000km.

 

For å treffe topic så har min 2007 Passat rulla 224.000km nå uten at DSG har vært noe problem. Denne har dessverre ikke fått den oljeskiften på girkassa som den burde, selv om det er Møller som har tatt alle servicer på den. Dette da mens forrige eier hadde den. Det var i overkant av 100.000km(!!!) siden sist olja på girkassa ble skiftet når jeg fikk det gjort nå nylig. Det er galskap spør du meg... Det trenger dog ikke være Møller sin feil at det ikke er gjort, til tross for fulgte servicer så kan forrige eier ha sagt neitakk til det for alt jeg vet.

 

Jeg vet ikke om 3,2 VR6 motoren er kombinert med en oppgradert eller sterkere utgave av DSG kassen enn den de andre passatene fra samme år har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om 3,2 VR6 motoren er kombinert med en oppgradert eller sterkere utgave av DSG kassen enn den de andre passatene fra samme år har?

 

Usikker, men DQ250 (6-trinns DSG) har vel max 350Nm på den tiden, og R36 har jo også "bare" 350Nm, så derfor samme kassa? (I hvert fall fysisk sett?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne på møller med min Touran 07 med DSG, må skifte clutch og mechatronic, bilen har følgt alle service på møller, passert 150t..

Prisen på å fikse dette er så høg at eg veit ikke om eg skal grine eller le :P

Blir liksom som at bilen er kondømt, pga feil på kassa, med tanken på verdien på bilen.

 

Slik at eg ikke legge inn min anbefaling på kjøpe Vw med DSG...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne på møller med min Touran 07 med DSG, må skifte clutch og mechatronic, bilen har følgt alle service på møller, passert 150t..

Prisen på å fikse dette er så høg at eg veit ikke om eg skal grine eller le :P

Blir liksom som at bilen er kondømt, pga feil på kassa, med tanken på verdien på bilen.

 

Slik at eg ikke legge inn min anbefaling på kjøpe Vw med DSG...

 

Hvilken kasse var/er det i bilen? Og ble oljen på girkassen byttet på 60' og 120'?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny/overhalt kasse fra alternative leverandører koster kanskje ikke hinsides? Se f.eks. finn.no, Torget, søk på DSG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukt kasse funker fint. byttes på en lang dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassa har fulgt 60t og 120 servicen, ser koden på kassen er jpq?

Syns da er drastisk å skifte kassen berre fordi at bilen ikke greier å rygge opp en bratt bakke,

Reagerte på at første møller mekanikeren sa var at det var elektronikken som var gående, slik at det ikke kan vere ukjent problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både mecatronic og clutch kasett er omfattende og dyrt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller tar sikkert mye for å bytte clutchen, men selve clutchen med huset koseter ikke så mye, mener jeg fikk en pris på 4-5000 for selve clutchen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både mecatronic og clutch kasett er omfattende og dyrt

 

Er det mye jobb å bytte clutch? Girkassen må jo ut, men etter at denne er ute så er det vell bare noen låseringer som må ut, så er det bare å ta av gammelt hus, og montere nytt. Om man kjøper clutcher fra møller kommer jo disse ferdig i clutchhus. Stemmer ikke dette?

Driver ikke å kverulerer, men må bytte clutch selv, så hadde vert greit å vist hvor omfattende jobb dette faktisk er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger vel inne i girkassen. Er våt clutch på 2.0tdi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke noen clutch kassett da eg bytta svinghjul på golf plus 2.0tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm

Sikkert forskjellige typer, for min del er det snakk om en passat 3.2 VR6

 

Har nå bare tittet lit på internett, å kom over denne videoen:

 

 

Der fik jeg inntrykk av dette ikke var så hall ille jobb.

Hele det huset som han tar ut på ca. 1:07 er vell det man får kjøpt på møller, så da er det jo bare å byte denne så kan man montere den igjen.

Eller har jeg misforstått fælt nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.