#1 Skrevet Juni 2, 2005 Har hørt ryktene svirre om at man kan bruke adapteret til en BMW 323/325 får å få montert et K/N-filter (kon, ikke innlegg) på en Audi 100 2.3E, og at dette skal lage veldig til fin lyd hvis man finne rett filter. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Er det eventuelt noen andre løsninger på dette, siden man bare finne innleggsfilter på denne modellen? Hvis man finner et adapter som passer så er det ingen problemer å modifisere boksen litt sånn at filteret kan hvile nede i boksen. Så lurer på om noen kanskje har en løsning på dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2005 Etter hva jeg har hørt er det bortimot "umulig" å bygge om luftfilter-boksen på K-Jetronic til å kunne bruke kon-filter. Riktignok ikke helt samme oppsett på din bil, men motorene er vel stort sett like. Jeg kjøpte et K&N innsats-filter, borra noen hull i bunn og på sidene av filter-boksa, og det lager LYD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2005 Peder: har 2.3 motoren samme luftfilterboks som 2.0 Literen? Orginalt altså? Lillebror ønsker å bytte til Kon-filter, men ombygning ser ikke helt lett ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2005 Jeg har greenstof innsats filter på audi 90`en min. Er bra lyd dær. Ta ut bunnen i filterboksen,å skjær vekk alt utenom festene. Da blir det bra lyd!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2005 Innbiller meg å ha sett noen løsninger der de har lagt kon-filter rett ned i boksen sjø, og dette var iallefall motor med k-jet (ikke sikker på hvilken modell og motor det er snakk om siden det er leeeeenge siden). Selve ombyggingen og festingen er vel ingen problem, er vel det å få et adapter på innsuget som sitter godt og ikke lekker som blir litt jobb, om det iheletatt gå da. Hvis ikke så må en vel bare dra til med å modifisere litt boksen og kjøpe innleggsfilter da, boksen må jo forandres på uansett... Har testa litt med å kjørt noen turer med lokket hvilende på skrått over boksen (altså tatt av lokket), og må innrømme at den lydenm supplementert av et godt effektsanlegg er til å få ståpels av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...