trøbbel med klima anlegg Audi a6 c4

Anbefalte innlegg

Har noe problemer med klima anlegget på audien min. Får ikke varme ut av ventilene i det hele tatt. Det kommer kun kald luft.

Har kjørt en diagnose gjennom menyen på klimaendringer og har lest ut 08.3 og 15.3.

Noen som har vært borti dette? Har byttet begge glapp motorene uten at det hjalp. Har også byttet vakum slangene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet/renset motoren som sitter i vannkassa?

Det er den som regulerer varm/kald luft. Disse andre inni dashbordet fordeler mellom de forskjellige utgangene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oida..

Vannkassa er 'trauet' foran frontruta, der mye av klimaanlegget ligger.

For å komme til motoren som regulerer tempereaturen, må du ta av plastdekselet som ligger der, og sannsynligvis løsne viskermekanismen og dermed også dekselet under frontruta som ligger over denne.

Selve reparasjonen av reguleringsmotoren står bra beskrevet bl.a her på nordicaudi.com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaah! Ja nå er jeg med på hva du mener. Har bytta alt oppi der av brytere og følere. Men den som ligger inni bilen under dashbordet har jeg ikke prøvd meg på enda. Kan det være der problemet ligger da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg ser han hadde feilkode 11.3. Jeg har 8.3 og 15.3 Så den guiden hans er vell ikke passende til meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.3: Temperaturregulatorflap, sporadisk vakkelfeil. (kan være både potfeil og motorfeil, sannsynligvis det siste.

15.3: Samme for denne, selv om jeg ikke vet hvor den sitter.. :P

Du har selvfølgelig sett på denne siden også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men begge de motorene virker. De flytter på stagene likt på begge sider. Har byttet ut begge motorene også med to som jeg fikk fra en annen bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Ja, da er det jo rart du fortsatt har feilmeldingene, du har vel slettet de? (Mine synes å slette seg etter en oppstart eller to, andre sier det kan ta opp til 20 starter før feilene slettes automatisk.. Kan ha med sw-versjonene å gjøre kanskje?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av kodene er blitt slettet nei. Må det brukes vagcom for å slette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal slette seg selv etter en stund, men VAGCom kan slette de, ja.

Husk også at feilmeldingene dine er 'sporadisk', så det kan hende de ligger i minnet litt lenger enn 'blokkeringsfeil'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Får bare håpe at kodene sletter seg selv snart da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.