Oppgradering av bremser foran Golf MK1 GTI

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en 84 mod MK1 GTI, og bremsene foran står snart for tur med nye skiver og klosser.

Vurderer derfor å oppgradere til noe større, feks G-60 skiver og kalipere eller noe annet. For og imot G-60 bremser mot S2 (girling 60)?

Eller noen med et enda bedre forslag, uten at det koster en formue?

Bilen står på BBS RM 7,5 et ca 20 foran og 8" x 15 et ca 14 bak, og dette felgsettet er planlagt brukt videre.:P

Noen som har noen formeninger om dette? Har ikke lyst å begynne med bytte av hovedsylinder, bremsekraftforsterker osv, og bakbremsene tenkte jeg skulle få være originale, iallefall i første omgang.

Og enda bedre, noen som har noe liggende?

Har også opprettet en tråd under deler ønskes kjøpt.

Mvh

Jorg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 er TUNGE, og unødvendig på mk1. Selv med grisekjøring på bane holder g60 EVIG.

Blir lenger pedal vandring både med g60 og S2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ang pedalvandringen, er det såpass at det blir "plagsomt"? Tar pedalen mye lengre inne? Og hva må evt til for at vandringen skal bli kortere? Større hovedsylinder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan det er på golf 1 gti, men på min golf 2 med 239 skiver med tromler bak, merket jeg ikke noe på pedalvandringen ved bytte til g60 skiver og calipper foran. Mulig pga tromel bak. All veske skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 50% større stempel, så blir dypere pedal. Plagsomt, nja. Har 256mm kit på lager, bolt-on uten eBay brakett. 1500kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet ALL bremsevæske? Gammel gir slapp følelse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke byttet bremsevæske enda nei, men det ordner jeg kjapt på jobb en dag..;)

Hvilken bil kommer 256 fra? Golf 2 16v? Hva har du da? Komplett og grei stand?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi med 5r og Scirocco 16v

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den 4x100 altså? Vet Sciroccoen har det men..:) er det med alt i ok stand? Bolt on?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalvandringen kan man justeres,ved å løsne på mutter ved pedalen å deretter vri aksel en til to omdreininger med klokken.Kjører selv med S2 bremser på min G1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info.. :) Er du fornøyd med S2 bremsene? Har du gjort noe mere enn bare kalipere osv foran? Konflikt med felger osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalvandrig blir større pga at det må til mer olje for å flytte stemplene samme avstand. Endre forspennet er feil angrep.

De er Bolt-on ja, i motsettning til G60/S2 som må ha 700kr eBay brakett.

Skivene er 4x100 ja, har opprinnelig stått på en Passat 32b quattro med 2.2 5r.

Litt lagerrust men det forsvinner fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene er utrolig bra, å veldig lett doserte

Jeg har brukt G60 hjulboss, nedrebærekule, fjærbein og styrestag.S2 cal.å bremse slanger fra bmw fem serie.

Bruker 15 "felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både 16v og G60 bruker større masterpumpe. 22.2 mm vs Gti 20.56. Selv bruker jeg en 23.54 mm fra Sharan på min G40 med 256 mm bremsene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjører med 22mm master på sen Cab bfk. Mye bedre å kjøre med enn 20.56mm pga vandringen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt G60 bremser, både foran og bak. Får med spindler og alt bak. Hvilke bremseslanger passer foran og bak? Håndbremswirer? Trenger vel reduksjonsventiler til bakbremsene. Noen som kan linke til en sånn? Ang mastersylinder som nevnt ovenfor til sharan, er denne bolt on? Skulle jeg hatt en større bremsekraftforsterker enn den originale også? I tilfelle, er det noen som har, og hvilken type skal jeg evt se etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scirocco 16v bremsewire.

Golf Mk2 16v/Corrado g60 bfk+master, 95% bolt on. Må korte inn Saget til pedalen.

Cab bfk etter 86 med mk2 16v master.

Scirocco 16v strupeventiler, vw classic parts, muligens vw heritage har også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scirocco 16v bremseslanger rundt hele, må lage brakett for å gå over fra rør til slange ut til bak kalipper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det som passer best er Cab bremsekraftforsterker (er denne 9"?), og mk2 16 v master? Er det bolt on?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.