nykking ved pådrag. Drivverk

Anbefalte innlegg

Bilen er en golf gti 16v [kr]

opplevde i dag at bilen hikker å vil ikke dra skikkelig ved pådrag, på en måte så rister hele bilen når jeg gir på. Den går normalt ved tomgang men ikke ved kjøring.

Noen som har tips til ting som kan sjekkes, vet slike ting er vanskelige å tipe men alltid godt med tips.

Tror den får for mye bensin men det skal vel ikke forårsake slike ting.

sitter det kun 1 bensinfilter på 16v?

ps. Byttet plugger og fordelerlokk i går, det var etter dette det skjedde. byttet tilbake til gammle plugger men ikke forskjell.

[edit]

har funnet ut nå at der er drivverket som det er noe feil med. men siden jeg ikke har bukk så får jeg ikke sjekket, og det er vel lang ventetid hos verkstedene... :(

hva kan det være eller hva kan jeg utelukke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotor?

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotor?

Andreas

sjekket og det var ikke den :(

tydeligvis er det noe med drivverket. Kan jeg være heldig at det bare er en drivknut eller kan det være diffen? det er ikke noen lyd når jeg kjører som normalt men med en gang jeg gir på litt kommer det en lyd som om det høres ut som om noe tar borti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jekket opp bilen i dag og fant ut at det hadde kommet olje ut fra en plass.

Det var en holder av et eller annet slag som hadde falt av, noen som vet hva slags skrue som skal sitte der?

DSC00066.JPG

DSC00067.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som speedometerwiren har løsna, og da kan det lekke girolje.

Er du uheldig da, så ryker drevene i kassa. Hvis du har mista mye olje,

må du ikke kjøre mer før du har fylt på olje!

Ganske vanlig skrue, husker ikke dim, ta en tlf til Møller, så får du tak i.

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en telefon for noen dager siden til møller, de har visst ikke noe som heter teknisk avdeling lenger. Vil vel at alt skal taes med til verksted.. profit osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var nepå verkstedet her og lot de ta en kjøretur osv. mente at det var girkassa som var på tur til å ta kvelden : gråter : fikk låne løftebukken der å heise opp for å sjekke oljenivået eventuelt fylle på litt for å sjekke om det ble bedre. Det var ikke for lite olje der, så heller ikke noen antydning til metallspoon heller... så nå må jeg vel lete etter ny girkasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.