Passat 3BG 2004 mangler baklys når lysbryter står på 0

Anbefalte innlegg

Har en 2004 Passat 3B.

Jeg la merke til her en dagen at baklysene ikke lyser når lysbryteren står på 0 (Lysene foran lyser alltid).

Med en gang lysbryteren slås over på parklys eller hovedlys kommer baklysene på.

Andre lys bak som blink/brems/ryggelys fungerer hele tiden.

Jeg vet at nyere biler har denne funksjonen, men kan ikke huske at Passat 3B har hatt den.

Er dette en vanlig "feil"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut i fra at dette er brukt-importert? Tviler på at dette er feil (kan evt dra ut lys-bryteren og se om det er ledningsbrudd), skal nok være sånn. Har ikke sjekket på min 2003, men tror ikke det er slik der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke brukt-import nei. Har ikke sett dette på noen andre 3B Passat, og jeg har vært borti noen til nå.

Får dra ut lysbryteren senere i dag for å se om alle ledningene står i stikket osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det tenkes at det er noe feil ja. Men lurer på om feilen vil ligge i bryteren da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens... Kan prøve med en annen bryter for å se om det gjør noe utslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sett noen Passat'er som er satt opp slik med lysa jeg heller. Min er import-bil, så jeg må vri over bryter for å få lys. Jeg har en lysbryter liggende som jeg kjøpte til min (2003 modell), men den passet ikke. Tviler på at den passer på din, men det kan jo hende. Ta eventuelt bilde av bryteren i bak-kant eventuelt delenr, så kan jeg sjekke hvis du vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert bare kodet på nord-amerikansk DRL i vag-com ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen lå i bryteren. Fikk reklamert på bryteren og satt i ny. Nå virker alt som det skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.