Allroad -01 tilhengerkontakt

Anbefalte innlegg

Etter jeg kjørte med tilhenger i helgen har blinklysene levd eget liv. Varsler om att det er ei defekt pære (blinker fort) til begge sider.

Alt var i orden før, alt er i orden når jeg setter i hengerkontakten igjen.

Er det noe styreenhet på disse? Eller hvordan fungerer det? Kontakten ser fin ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en bryter inni kontakten hvis det er 13-pins, (7-pins også, for den delen..) så skru opp og sjekk inni!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en bryter inni kontakten hvis det er 13-pins, (7-pins også, for den delen..) så skru opp og sjekk inni!

Er ikke bryter der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg temmelig blank, men sjekk om det er noe i Vagcom som kan sladre om at bilen tror det er henger der! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg temmelig blank, men sjekk om det er noe i Vagcom som kan sladre om at bilen tror det er henger der! :P

Har sjekket med vagcom og, ingenting. Skal ta opp kontakten i dag å se, men synes det er litt rart att det skulle ha skjedd noe med begge ledninger til blinklys... Har montert en del hengerfester, men da på nyere biler, og da er det styreenhet. Men hvordan er det gjort på eldre audi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kaster meg med på denne!

Jeg har kjørt norge rundt, med henger på slep. Hengeren hadde fått LED belysning, og Allroadn varslet gåen pære på hengeren - samt blinket fort, når jeg brukte blinklysene. Men, når jeg da koblet av hengeren, så begynte blinkelysreléet å tikke urytmiskt. Spesielt etter å ha brukt blinklys. Da tikker det en stund, før det slutter. Det blinker og tikker helt normalt, når jeg bruker blinkelysene som vanlig. Har dog ingen slik tikking, etter å ha skrudd på og av nødblinken.

Har byttet blink-reléet, men akkurat samme opplegg.

Så jeg lurer også på, om det er noe der bak - styringsboks e.l., til hengerkontakten, som kan ha tatt kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vegar, Jeg regner med at du satte i overgangsadapteren 7-pinn/13-pinn da du skulle ut på tur med hengeren ? Den må du ta av igjen etter å ha brukt hengeren ! Dette må iallfall gjøres på min sønns 01 2,7 biturbo. Jeg regner med at årsaken er en serielast som er lagt inn i adapteren for at ikke lysvarslinga skal aktiveres når hengeren er tilkoblet. Det finnes kanskje noen kloke hoder på forumet som har en enda bedre forklaring enn dette, men... det skader ihvertfall ikke å ta av adapteren og prøve blinklysene da..

Mvh Aage Grimsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du tegning over hengerkontakten, er for US-bil, men tror nok den er helt lik for europeiske biler også.

allroad.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ordnet dette, på Sulland. Det var både blinklyshendelen og en bryter i tilhengerkontakten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.