Anbefalte innlegg

99' passat syncro 1.9tdi 110hk.. Ikke esp.

Må rett og slett be om litt hjelp.. For ca 3 mnd siden begynte hydraulikk sentralen til abs og lekke kraftig.. Og der begynte helvete.

Bremsene fungerte helt ypperlig før dette. Jeg kjøpte en ny hydraulikk blokk og skulle lufte bremser. Var antagelig litt brutal med pedalen,så den stakkars master pumpa røyk. Kjøpte ny master fra NBS,og den fungerte greit,men syntes at bremsene var litt svakere og pedalen var litt myk og de hang litt/slapp ikke trykket.

Prøvde å lufte abs systemet med vag com,men den sier bare "error N/A" så da er det gamle måten som gjelder. Men så langt kom jeg ikke før pumpa kollapset,og passatjernet fikk stifte nærmere bekjentskap med garasjeporten og gamle GTi'n på innsia.

Kunne kjapt konstatere at pumpa ikke lenger pumpet væske.

Ny hovedpumpe fra en annen leverandør,og da ble pedalen bra,men bremsene henger noe helt villt,og når jeg løsnet på bremse røra mellom abs og hovedpumpe, står bremse væska i taket,og bremsene løsner. Sjekker så bremsekraft forsterker,og den ser ut til å virke/trekke seg helt tilbake.

Løsner og masterpumpa så den står litt ut av BKF,og har god slakk på BKF staget på pedalen.

Får ny hovedpumpe fra leverandøren,og prøver på ny. Samme problem.. Bremsene henger. Prøver å bytte abs hydraulikk sentralen igjen,samme problem bremsene henger.

Oppsummering: bytta abs 3 ganger,bytta hovedbremse pumpe 3 ganger. Alle calippere går lett og fint. Men det står trykk på røra MELLOM abs og hoved pumpe.. Ingen feilkoder,abs virker.

Tips mottas med takk!! Har ikke lyst til å skrote sliter'n heller. Bilen ellers er knall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du ikke får luftet via en registrert vagcom er det noe galt. Ville prøvd å lufte via vagcom først, siden det er det som er riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registrert vag com ja.. Har hatt og prøvd 3 forskjellige abs hjerner i bilen,og prøvd på kjøre output test på 2 andre biler i tillegg med samme resultat. Alle andre funksjoner/output tester funker fint både på min og andres biler. Fåt kontakt med alle abs modulene.. Men kan bremsene henge sånn da? Alle 4 hjula? Og trykket i systemet er jo før abs'n..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. etter en fuktig kveld har jeg klart å løse trykk problemet.. den nye MC var faktisk 3mm grunnere i hullet i stemplet som staget fra pedalen går i.. så bremsene stod litt på hele tiden.. så nå henger iallefall ikke bremsene på..

Men noen som har ett tips på hvorfor jeg ikke får luftet via vag com? er selvfølgelig kjøpt lisens.. får kjørt output test på alt annet i bilen.. software problem? på pc`n? på bilen? samme resultat på andre biler jeg har prøvd på og på alle abs styringene jeg har.. får kopntakt med styringa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.