God betaling loves til den som kan fikse mitt problem med klimaanlegget! (østlandet)

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem med klimaanlegget i min 93 mod S2 coupe. Bilen sluttet plutselig å varme og jeg undersøkt en del, har litt trua på motor til varmespjellet eller selve displayet.

Kan reise med bilen innen østlandet for hjelp. God betaling til den som kan fikse dette, da jeg er i ferd med å gi opp selv :o

ring meg på 41630366

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel type klima i denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme på min a6. Får kun ut kald luft. Veldig frustrerende! finner ikke ut av det jeg heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av disse klimaanleggene har en vakumstyrt ventil som stenger av vannet inn til varmeapparatet når det er kjøling som kreves. Har du en slik på slangen inn til varmeapparatet så sjekk at den virker, dvs står åpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dette først, så folk har litt mer å gå ut fra:

1. Varme inn og ut til varmeregister?

2. Feilmeldinger iht. nordicaudi eller 12v.org?

Generelt ryker selve displayet sjeldent, men motorene til klimaen har for vane å slutte å virke. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode innspill :) Btw..Dere som har så mye kunnskap er gull verdt :) Håper en dag jeg også kan hjelpe andre! Er "nye" typen klima i min. Fulgte magefølelsen og fikk god hjelp av folk på s2forumet så nå har jeg funnet feilen forhåpentligvis. Hadde en feilkode på static block av temperaturspjellet, så tok av hendelen/staget og satte det på maks, så nå varmer det. Har tatt ut motoren til spjellet og den funker, så kanskje det er displayet som det er noe feil med. Får undersøke mer i helga.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ekstra display til gamle typen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, men trenger ikke det.

Displayet gir signal til motoren, men det er dårlig kontakt et sted så motoren funker ikke. Kan være børstene til motoren kanskje, driver og undersøker videre nå. Temperaturspjellet sitter nederst, så slapp å ta ut dashen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det sitter transistorer inne i displayet/controlleren som kan ryke, byttet flere av disse og det har løst problemene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset ;) Jeg sliter med selve motoren, så får se om jeg kan få tak i en på ebay eller lignende, eller om jeg må kjøpe hele greia.. hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte med å kjøpe ny stillmotor på møller, ran, men men, nå fungerer det hvert fall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at det ordnet seg, og husk at du sparte den 'gode betalingen' på å gjøre jobben selv, da! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.