Vansker å matche BKF mot master sylinder - Audi Quattro

Anbefalte innlegg

Sitter med urquattroen for skifte av bremsekraftforsterker og ny mastersylinder, men møtt på vansker!

- Audi Tradition bremsekraftforsterker 857 612 021 A virker identisk med enhet som stod på bilen.

- Master tatt av bilen virker å ha en "krave" på ca 35mm

- Erstatningsenhete master for 25,4mm virker å ha en "krave" på ca 41mm.

- Erstatningsenheten master for 23,81mm virker å ha en "krave" på ca 41mm.

- Audi Tradition Shop viser en master som også har sylindrisk "krave", så antar 41mm.

Inngangen på bremsekraftforsterkeren har noe plastdeksel/lokk, som er utformet til mer konisk å sentrere mastersylindrene til korrekt posisjon av stagene. Det kan da vitterlig ikke være meningen å modifisere eller fjerne noe der? Og masteren som ble tatt av bilen min ser jo fabrikksutformet ut, altså ikke dreid ned.

master Tradition-shop.jpg

master new 41mm.jpg

master old 35mm.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket delenr har dere tatt utgangspunkt i for bestilling av de forskjellige mastersylindrene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig bestilt Ate 25,4mm på Rexbo.eu, kjenner ingen ekvivalent der.

Erstatningsenhet 23,81mm Lpr fra Mekonomen aner jeg ikke, men sammenlikner jeg med Ate 23,81mm hos Rexbo angis det der 443 611 021.

Dette 443 611 021 delenummeret finner man også på Audi Tradition Shop.

Som sagt, bremsekraftforsterker listes kun som en type hos Audi Tradition shop, og er lik den som var på bilen.

Audi Tradition Shop har selv kun mastersylinder med 41mm kraven, derfor jeg stusser så enormt på hva vi står ovenfor.

Jeg tar kontakt med firmaet i UK som solgte forrige eier den defekte master sylinderen, og hører om de kan ha fler/hva som var kriteriene dengang.

brake servo.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

zumezy9a.jpg

y7yruped.jpg

Bilder av golf mk1 gti 20.6mm.

Skal vere bolt on erstatning med SportQ 23 eller 25mm.

Olsvik har det på sin mk1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp, kliss lik krave som den som stod på min urquattro.

Virker som samme type krave som går igjen på enkelte for Audi B2 på Tradition Shop, gjerne da med 811 nummer til å begynne med...

...og da skjønner ikke jeg hvorfor Audi selger BKF til urquattro for denne type krave.

...

i kveld blir det en halvliter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.