Dynamovarsellampe lyser selv om jeg har 14V

Anbefalte innlegg

Jeg byttet nettopp dynamo i min A6 99. Selv om alt nå fungerer og jeg har god ladespenning lyser fortsatt varsellampa for dynamoen opp med motoren i gang. Noen som har en idé om hvorfor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lade lampa er ofte styrt via en egen liten kabel som går inn på dynamoen. Altså i tillegg til den grove kabelen som går til batteri...

Har du sjekka det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har sjekket det. Det er jo gjennom denne kabelen den får spenning til å "starte magnetene". Den hadde vel ikke fungert uten at denne var plugget ordentlig i? Men det jeg stussa over var at det bare var én tynn ledning men to pinner i pluggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har sjekket det. Det er jo gjennom denne kabelen den får spenning til å "starte magnetene". Den hadde vel ikke fungert uten at denne var plugget ordentlig i? Men det jeg stussa over var at det bare var én tynn ledning men to pinner i pluggen.

En del dynamoer vil lade selv uten denne kabelen. Måtte feilsøke det en del før selv.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, da skjønner jeg ingenting. Hvordan dynamoen virke uten at spenningsregulatoren får strøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.