#1 Skrevet Oktober 20, 2014 Jeg byttet nettopp dynamo i min A6 99. Selv om alt nå fungerer og jeg har god ladespenning lyser fortsatt varsellampa for dynamoen opp med motoren i gang. Noen som har en idé om hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2014 Lade lampa er ofte styrt via en egen liten kabel som går inn på dynamoen. Altså i tillegg til den grove kabelen som går til batteri... Har du sjekka det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2014 Joda, har sjekket det. Det er jo gjennom denne kabelen den får spenning til å "starte magnetene". Den hadde vel ikke fungert uten at denne var plugget ordentlig i? Men det jeg stussa over var at det bare var én tynn ledning men to pinner i pluggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2014 Joda, har sjekket det. Det er jo gjennom denne kabelen den får spenning til å "starte magnetene". Den hadde vel ikke fungert uten at denne var plugget ordentlig i? Men det jeg stussa over var at det bare var én tynn ledning men to pinner i pluggen. En del dynamoer vil lade selv uten denne kabelen. Måtte feilsøke det en del før selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2014 Hm, da skjønner jeg ingenting. Hvordan dynamoen virke uten at spenningsregulatoren får strøm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...