Spørsmål angående behandling av sveis på "innsiden" av hjulbuen.

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har kappet ut det som er rusta rundt ytre hjulbue og sveist inn nytt stål. Jeg har behandlet utsiden med en grunning, men kommer ikke til med noe slikt på innsiden av hjulbuen. Altså mellom indre hjulbue og ytre hjulbue. Det gjelder en Golf mk1.

 

Hvordan skal jeg behandle sveisen på innsiden på en god måte? Noen gode tips?

 

Har lekt litt med tanken om å båre noen hull i indre hjulbue og tectylere innsiden ved hjelp av en slange eller lignende, men vet ikke om dette er så lurt...

 

Har fortsatt problemer med å laste opp bilder :bs:

 

 

Takk,

 

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer du ikke til med noe som helst?

 

Jeg ville definitivt ha gjort noe, og hvis det må boring til så hadde nok jeg gjort det. Da kan du bruke hulromstectyl som sprøytes inn via en tynn slange (3-4 mm).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer veldig lett til for å spraye hvis du tar ut innerpanelet ved siden av baksetet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer veldig lett til for å spraye hvis du tar ut innerpanelet ved siden av baksetet.

 

Det var det jeg også trodde, men jeg turde ikke si det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ook! mulig jeg har blinksa, men er det hulromstechtyl dere anbefaler/bruker? hvor ofte bør jeg eventuelt etterbehandle? (Hvis nødvendig..)

 

 

Takk folkens! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hulromstectyl ja, den er tynnest og laget for dette bruket. Jeg ville uansett først sprayet noe grunning over der hvor det er mulig, f.eks. en sinkgrunning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er bart stål så er det syregrunning som gjelder, deretter vanlig grunning og lakk.

 

Grunningen i seg selv er IKKE vanntett og da trenger det fukt inn...og før man vet ordet av det så er man like langt som man var før man sveiset rust.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.