Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig nytt justerbart senkesett til passat 1999 mod 3b. koden forran er fk 60.270 kode bak: 75.180.

Noen som kan finne papirene for meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bør du jo få av forhandlern din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det TÜV godkjent så SKAL papirene følge med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for link til papirene. er dette for fjærene forran og bak? ser det står at dem er til audi a4?? har jeg fått feil?

skrev mail til fk. spurte om settet ikke var godkjent for min bil. fikk følgende svar

" Well yes and no as you have the kit for LIMO on your car not the Variant......."

men i annonsen på ebay står det da at det skal passe min variant?

Her er link til settet jeg kjøpte. http://www.ebay.com/itm/131299607071?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du! Jeg limte bare inn første og beste treffet, så det kan godt være det finnes andre papirer som godkjenner dem for passat.

Fant nylig tuv papirer til mine 10-15 år gamle HR fjører , så bladde litt imellom før jeg fant rett dokumentet som henviste til mine fjør.nr og min bilmodell, da det ofte er slik at en fjær kan være godkjent for flere forskjellige bilmodeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3b og A4 b5 er samme bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3b og A4 b5 er samme bil

Likt understell ja ... Men er ikke helt sikker på om biltilsynet er like lett å overbevise at Passat og A4 er samme bilen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK sier selv at jeg har fått senkesett som er beregnet for sedan. forskjellen på sedan og stasjonsvogn er bak. forran er det likt. så det jeg har fått og montert er ikke godkjent. har skrevet Mye med han som solgte det til meg,han står på sitt at FK har FEIL(????)... så sender han mail tilbake. der han forklarer at han nylig har fått mail fra FK om at settet er likt for både sedan og stasjonsvogn..jeg fikk jo også mail fra dem der de skriver at det IKKE er likt.

Ber han så flere ganger om å linke meg til TUV papirene. uten hell. de fulgte heller ikke med i esken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjedelig sak er det en forhandler du har kjøpt dette av eller ? Da bør du jo bare kunne kreve at han skaffer deg de papirene.

Det passer jo fystisk mtp dimensjoner, men er sikkert slik at stasjonsvogna har høyere tillat vekt bak og dermed ikke tuv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har linket til selger lenger oppe. vet ikke om det er likt men en ting er helt sikkert. når jeg skulle montere fjærene bak måtte jeg justere dem helt på bunn for å få de på bilen. nå er de montert men ikke pokker om det går an og justere dem. er så stramme. de er også ganske flate uten at jeg har justert på dem.

Jeg prøver ennå å skaffe papirene fra han. men han vil ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her henger bilen på bukk. justeringsskrue er i bunn. altså minimum trykk på fjæra. virker som om demper er for kort? måtte bruke girkassejekk når vi monterte. som du ser på bildet så et lakken gnisset bort under ringene. så de er for tette. hadde jeg fått justert på høyden hadde jo ringene stått i hverandre uten belastning

20kyeco.jpg

og her når bilen står på bakken

2qb6iqw.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SATTAN !! om de så hadde vært TUV'a både i hue å rævva håper jeg ikke biltilsynet hadde godkjent det der.... du har jo ikke fjæringsvei.... må jo være elendige kjøre egenskaper slik....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egenskapene er bedre enn de var. Men bare for at det orginale var kaputt.. selger ba om bilder. Han svarte at de var så flate siden jeg har justert den på bunn. Han mener det blir bra om jeg skrur mutteren opp. Men da mener jeg (og dama) at fjærene vil bli enda flatere . For justeringa der skal jo egentlig ikke justere fjæra,MEN akselen(???). Men demperen er max strukket ut. Klarer heller ikke justere noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egenskapene er bedre enn de var. Men bare for at det orginale var kaputt.. selger ba om bilder. Han svarte at de var så flate siden jeg har justert den på bunn. Han mener det blir bra om jeg skrur mutteren opp. Men da mener jeg (og dama) at fjærene vil bli enda flatere . For justeringa der skal jo egentlig ikke justere fjæra,MEN akselen(???). Men demperen er max strukket ut. Klarer heller ikke justere noe

til og med puddelen til jan Thomas skjønner at det ikke blir bedre av å skru mutteren opp....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha:p skal prøve å få heve kjøpet gjennom ebay/paypal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til og med puddelen til jan Thomas skjønner at det ikke blir bedre av å skru mutteren opp....

Skal vere bra dum for å ikke forstå det.

Men det jeg ikke forstår er.

1. Er virkelig en variant så mye tyngre enn en sedan bak?

2. Har virkelig variant kortere fjærer enn sedan bak?

3. Går det ann å senke en Variant skikkelig bak og fremdeles ha fjøringsvei?

Høyden på denne bilen når den står på bakken er bortimot perfekt, så ei stivere fjør med samme lengde vil gjøre den høyere, og det er grenser på hvor kort fjøra kan vere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morning,

I have also spoken to FK about this and checked with the rear axle weights that were provided and the kit you have should more then cover it and work fine. I am still waiting for a picture of how the car is sitting on the highest setting but the springs will be compressed as the number of coils hasn't been reduced, they've just been wound tighter and stiffer to allow the drop and range.

Såå gjør vi så:

4de09d14dc3e04bed3f6b7db1533ee82.jpg

Når bilen står på bakken er demperne ca en cm fra å vere fullt utstrekt.

Thank you, how is the car sitting?

Like this:

4ef8bc8a7b41f854b37ecccb015c3cba.jpg

That looks about right for the highest setting.

!!! Høyden ja, men hva med fjøra med tre vindinger som likegodt kunne vert sveist sammen, og strengt tatt kjøper de færreste justerbart senkesett for å kjøre på høyeste innstilling...

Og han har fremdeles ikke funnet TÜV, men påstår enda at det er godkjent. Har forklart at vi ikke kan dra til BT og si at "han som solgte de sier at produsenten sier de er godkjent"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.