#1 Skrevet Oktober 22, 2014 (endret) Hei. Har akkurat kjøpt meg en golf v med defekte vinduer bak. Dvs at når man trykker på knappen knaser det bare. Forrige eier sa at når hun hadde åpnet vinduet så ville det ikke lukke seg igjen. På begge sider Når jeg tar av motor til vindusheis ser jeg at wire har hoppet ut av kveilen den skal være på, på begge sider. Er det bare å bytte disse mekanismene så vil de funke igjen? Noen som har vært bort i samme problem? Takker for alle svar. M.v.h Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2014 Vindusheisen må byttes ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2014 Får prøve på det da:) synes det bare var litt rart at det skjedde på begge sider samtidig[emoji54] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2014 Det kan være at vinduene har "satt seg" i pakningene pga manglende bruk og dermed blitt overbelastet når du da forsøkte dem. Det samme var tilfellet med bakvinduene på min Golf 4, men her gikk heldigvis ikke mekanismen åt skogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2014 Kan hende det har skjedd. Wiren har ihvertfall kødda seg på kveilen. Men lurer på hvordan jeg får byttet heisen. Kommer jo nesten ikke inn i døra, er bare et hull bak på døre og et deksel foran som jeg ikke får av da det er trangt og den er skrudd fra innsiden av døren. Noen som har byttet heis bak på en golf 5 før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2014 Så en tråd hvor en har tatt av ytterdelen av døra for å komme inn i den. Er det likt på en golf 5? Må jeg av med karroseriet på døra? Dette var en framdør på en Jetta -05 - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2014 Det er KUN golf/jetta MK5 du kan ta av ytterskallet på. Alt for dyrt å produsere på mk6. Kommer enkelt til, bare husk å merke hvilke bolter som står hvor da de i midten er kortere enn de i øvekant, osv. Setter du de feil kan du riskere å skru bolter igjennom døra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2014 OK, takk for info og svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2014 Det er forøvrig helt likt, vertfall i prinsippet som på jetta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...