Mulig å kjøre med spesifikk dimensjon på felger og dekk på 1992 Audi S4?

Anbefalte innlegg

Hei

 

tenker å skaffe meg 19" 9,5 bak og 8,5" frem. Det er brukte felger jeg kjøper å da er det med 235 35% dekk bak og 215 35% dekk fram.

ET 40

 

Hvordan er det med rulle omkrets på quattro, er det ikke mer enn 3% avvik? Audi s4 2.2T 92.mod

 

Hvordan er det å kjøre med ulik størrelse ? fordeler / ulemper ?

 

Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke kjørt med den kombinasjonen der nei. Høy belastning på driv-verket. Må finne en kombinasjon som er tilnærmet lik i rulleomkrets.

 

Etter en kjapp sjekk kan det se ut som 215/40-19 sammen med 245/35-19 er lik.

 

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=40&diameter=19&wheelwidth=8.5&offset=40&width2=245&aspect2=35&diameter2=19&wheelwidth2=9.5&offset2=40#content

 

Eventuelt 225/40 og 255/35. Som du kan se, så blir det litt stor differanse på 215/35 og 235/35.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ville nok ikke jeg gjort. Bør nok være lik rulleomkrets foran og bak. Torsen quattro'en vil ikke like dette. På tørr asfalt, vil dette bety at diffene jobber med spenn i drivverket hele tiden. Over tid (kort tid?), vil ett-eller-annet i drivverket gi opp.

 

Det er jaffal dette jeg ser for meg. Har ikke utforsket dette selv, og har ikke tenkt til det heller. Men, jeg kjøpte en 91 100 quattro. På den sto det 185/65*15 og 195/65*15 dim på sommerhjula. Vet ikke hvor langt bilen har gått med de hjula, men jeg kasta dem av med en gang jeg oppdaget dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på rulleomkrets kalkulator så kommer jeg meg på 2.2 prosent forskjell, er det virkelig for mye? :P

 

men visst jeg finner slikt at det blir samme rulleomkrets, hvordan er det å kjøre med større bak enn fram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA DET ER FOR MYE! Er ikke verdt å ødelegge girkassa pga at det kanskje kan gå galt. Finn noen med lik rulleomkrets. Er det ikke like greit å bare ha samme hjul foran og bak ? 9" bredde foran og bak på C4 er fint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, det var bare det at de felgene jeg så meg ut fikk jeg et bra tilbud på 9,5 bak og 8.5 fram, MEN, si at jeg finner samme rulleomkrets, har du noen erfaringer hvordan det er å kjøre med ulikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo din bil, så du får bestemme selv hva du vil gjøre med den. For min del tenker jeg som så at jo nærmere jeg kommer lik rulleomkrets, jo bedre er det. Det går sikkert bra med 2,2% forskjeld. En stund. ;)

 

Å kjøre med større dekk bak er ikke noe problem så lenge rulleomkretsen er tilnærmet lik.

 

Passaten min (samme drivverk som deg) er levert ny med 17" felg og 225/45-17. Reservehjulet er 205/55-16, nettopp fordi de 2 dimensjonene er tilnærmet like. Er vel snakk om 0,2% avvik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal prøve å komme så nærme 0 som mulig, har bare lite peiling på dekk og felg så må spørre :P

 

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativ 1: 8,5+9,5x19 med 225/35+265/30

Alternativ 2: 9,5x19 med 235/35 rundt hele.

Alternativ 3: 8,5+9,5x19 med 235/35 rundt hele.

 

Alt dette går fint. Jeg ville valgt alternativ 2. Husk og sjekke om felgene går over bremsene, særlig hvis du har UFO.

 

Edit: Ser det er brukte hjul. Da ville jeg gått for alternativ 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, det var bare det at de felgene jeg så meg ut fikk jeg et bra tilbud på 9,5 bak og 8.5 fram, MEN, si at jeg finner samme rulleomkrets, har du noen erfaringer hvordan det er å kjøre med ulikt?

 

Er jo snakk om sunn fornuft, men nei jeg har ikke erfaring med det fordi jeg kjører med samme dekkdim på alle 4 og det har jeg gjort på alle bilene mine. Du vil jo sikkert ikke merke noe med en gang, men det sliter jo på interne og dyre deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.