Anbefalte innlegg

Driver å ser litt etter bil til madammen, har begynnt å kikke på endel golf 3 cab`s.

Hva bør en se etter på disse bilene? noen spesielle feil som går igjen på de??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen spesielle cab-feil såvidt jeg kjenner til. Sjekk at caben er hel, og sjekk om den er impregnert.

 

Men vanlige Golf-feil (oppheng/bremser/hjullagre) finner du også her. Kløtsjen tar gjerne litt langt ute, det har den lært av håndbrekket (eller omvendt).

 

Jeg har hatt veldig lite tull med min, har bare byttet en lysbryter og en slange fra servopumpe til tannstag.

 

Virker som om utvalget er mye mindre denne våren enn tidligere vårer?

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møtte senest igår kveld en Golf 3 cab med egentlig ganske tøff farge kombinasjon, mørk lilla bil med beige skinn og cab. Tror det kunne blitt ganske snadder med endel senk, felger og slikt...

 

Foresten så ligger jo Golf IV (eller 3,5) relativt lavt i pris, står bl.a. en til salgs i Haugesund, tror det var 2000 modell til ca 150'.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at caben er hel, og sjekk om den er impregnert.

 

Cabben på Golfen er vel laget av "plastikk", da er det vel ikke nødvendig med impregnering? Anderledes på Audi og New Beetle som har stofftak. En kollega på jobb kjøpte nylig en 2000 mod Golf 3,5 cab som har "plastikk" tak.

 

3,5en er helt klart den kule å ha, da den har Golf 4 front, clean bakluke med skilt i fangeren, og det kule blå instrumentlyset, for å nevne noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er kunststoff ("plast") eller ikke er jeg usikker på. Men rensing trengs for å få bort skitten. Impregnering har også effekt, omtrent som etter at bilen er polert: At vannet perler seg oppå duken. Og den ser bedre ut. Så derfor mener jeg at rens og impregnering trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg som ikke finner ut hvilken motor denne har via annonsen? : bh :

 

slo inn reg nr på mekonomen og der sto det 1,6l så da er det vell 100hk eler no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slo inn reg nr på mekonomen og der sto det 1,6l så da er det vell 100hk eler no

 

74kw/100,64hk AEk..:D Men, poenget er at jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke skriver motorstørrelse i salgsannonser : klø : Blir som å la være å skrive inn bo-areal på en boligannonse : dum :

 

Men, back to topic :rolleye:

 

Pen var den uansett, mener jeg har sett bilder av denne på et klubbtreff : klø : , kanskje et medlem som har/hadde denne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell en Bergenser som nå kjører TT som har hatt den før (om jeg ikke husker helt feil da..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Tord sier så er dette gamlebilen til Thomas Gulbrandsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.