#1 Skrevet Oktober 24, 2014 Har bixenonlamper min Touran men kun nærlys på begge lampene... Dvs fjernlyset lyser 5 sekunder på den høyre før den slukker. Er det no vits i å prøve å bytte pærene eller er det bare å brette opp ermene (og åpne opp lommeboka...) og leite etter feil andre steder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2014 Jeg hadde same problem på passaten min, når langlyset tennes fjernes det et spjeld som dekker for øvre del av lysbildet. På min så var det kabelbrudd på kontakten som satt den denne magnetventilen til spjeldet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2014 Så pærene har altså ikke gått men det er spjeldet/magnetventilen som ikke gjør jobben? Får nemlig mld i displayet om at ei pære har gått... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 25, 2014 Bi-xenonlykter (bi- = to-) er en variant av xenonlyktene. Den sammen lykten gir både nær- og fjernlys. Når nærlyser et på, skjermer en bevegelig blender for en del av lysstrålen. Når fjernlyset er på, beveger en elektromagnet blenderen bort fra lysstrålen. Så det er nok styreenheten som varsler om lampefeil. Eller at du har en annen pære et sted som ikke lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 25, 2014 Noen mulighet for å fikse bare den delen som styrer blenderen eller må hele lampa byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 25, 2014 Har sjekket litt mer og fjernlyset virket på begge lampene i dag helt til jeg kjører og beveger på rattet, for da beveger lysene seg også og da kuttet det venstre ut og etterhvert det høyre... Dårlig kontakt et sted kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 25, 2014 Høres ut som det er dårlig kontakt et sted inne i lykta ja. Hele linsen svinger, så misstenker dårlig kontakt på kontakten til magnetbryteren til lys-spjeldet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2014 Må man demontere av hele frontfangeren for å få ut lyktene? Snakket med et par Møllerverksteder men de mener hele lampa må byttes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2014 Om det er likt som på passat så må hele fronten av ja. Selve mekanismen er en del av selve lampen, men om det er bare er selve kontakten så bør det jo vere mulig å fikse det uten å punge ut 7000-10000kr for en komplett lampe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...