Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA Throttel Valve Accuator feil! Hva skal en gjøre?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Her om dagen fikk jeg opp motorlampa men ingen forskjell på lyd eller effekt på motor.Tok en sjekk med VAGCOM og fikk opp denne feilmeldingen.

 

1 Fault Found:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [172] - Signal High

MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear.

 

Hva kan jeg gjøre? kan jeg ta opp å rense eller må denne såkalte Throttel body byttes?

 

Tok samtidig en tvangstartet rens av DPF hvor den stod i ca 30 min og renset..

 

setter STOR pris på svar og hjelp! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk p2103, slettet den og ikke kommet igjen....krysser fingrene, men vært borte i endel uker nå da.

 

Men søkte litt på den, og går på at det legger seg litt sot osv i trottle body, som så visstnok trekker inn i elektronikken, og så kan gi denne feilen. EGR er visst en kilde til dette sotet.. Er visst en feil som oppstår på alt av vag pluss opel virket det som på søkeresultatene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk p2103, slettet den og ikke kommet igjen....krysser fingrene, men vært borte i endel uker nå da.

 

Men søkte litt på den, og går på at det legger seg litt sot osv i trottle body, som så visstnok trekker inn i elektronikken, og så kan gi denne feilen. EGR er visst en kilde til dette sotet.. Er visst en feil som oppstår på alt av vag pluss opel virket det som på søkeresultatene.

Hmmm... da blir det nok bytte av spjeldhus! Er det lurt å blende EGR samtidig? Så glødelampa blinker mens jeg kjører nå også så :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje som trekker inn i elektronikken i gass spjeldet. utette pakninger innvendig i spjeldet som det skyldes stort sett. Kan være lurt, hvis bilen jager mye, men jeg ville ikke blendet den, da vil du få feil kode på for lite egr for lite flow. Men et blendelokk som du evnt borrer opp i midten det kan funke ;) Prøv på rundt 7mm bor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20150102_195056.jpg

 

Da var gasspjeldet byttet ettersom motorlampe, glødelampe og dpf varsel begynte å lyse. Jeg tok saken i egne hender og gjorde alt selv. Ettersom jeg skjønte så var det ikke noe behov for å grunninnstille spjeldet i vagcom etter skifte. Så alt jeg gjorde var å slette feilkoden og så tut og kjør. gassresponsen var ganske treig i starten men etter en liten kjøretur ble responsen MYE bedre :D

 

Som dere ser på bildet så var gasspjeldet mildt sagt j****g inni. Når jeg dro ut kontakten så rant det olje ut av kontakten :P

20150102_182644.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.