Bruk av garasjejekk på A6 Allroad 2013

Anbefalte innlegg

Hei

 

Snart er det på tide å bytte til vinterhjul.

Dette er første vinteren med min A6 Allroad og jeg lurer på om hvor jeg skal sette garasjejekken min på 2013 mod.

Der er åpninger for den orginale sakse-jekken, og er disse beregnet på at man kan bruke vanlig jekk under samme punktet eller er der andre steder ?

 

Er det da bare å slå av/på den luftfjæring opsjonen i MMI uten at man trenger å oppsøke Møller for hjulbytte ?

 

Takksam for tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bruk de samme punktene.

Og ja, sett på "air susp wheel change" før du jekker opp, og skru det av når du er ferdig. Husk å justere dekktrykk og lagre dette i MMI;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret.

Kanskje greit å bruke en slik gummi-pad på garasje jekken under de punktene?

 

 

 

Ja, bruk de samme punktene.

Og ja, sett på "air susp wheel change" før du jekker opp, og skru det av når du er ferdig. Husk å justere dekktrykk og lagre dette i MMI;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg betydelig eldre allroad, men jeg vill ha styrt unna de orginale punktene da disse er beregnet for den spesielle utformingen orginaljekken har. Ofte er det deksel rundt også som kommer i veien for en garasjejekk. Jeg bruker løftepunktene for løftebukk fremme, og festepunktene for traversen bak. Må lenger inn under bilen, og en fordel med gummipute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.