Går det greit å slepe en 2007 golf 4-motion?

Anbefalte innlegg

Fattern har trøbbel med clutchen på sin 2007 Golf TDI 4-motion. Pedalen henger i bunn. Bilen står på jobben hans, og det er 4-5 km hjem til min garasje.. Går det greit å slepe disse bilene med 4-motion? Hadde håpt å få bilen under tak for å få feilsøke litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo sånnsett ikke noe forskjell om du sleper bilen eller om du triller mens du kjører så er jo ikke noe problem i det hele tatt. Regner med at bilen sviver uansett for å få servo og bremsehjelp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok rett i d.. Har bare noen gamle skrekkhistorier fra div syncroer i bakhodet.. En eller annen som fortalte meg at en ikke måtte finne på å slepe en slik... Uansett så ordnet det seg nå i kveld.. Startet den på tomgang og lurte den i 1 gear i en slak nedoverbakke.. Kjørte så non-stop hjem i 1 gear Greit med ledebil som kunne pløye i kryss Nå gjenstår bare å finne ut hvorfor ikke pedalen kommer ut igjen.. Er ingen motstand overhode, så clutch-sylinder virker å ha hengt seg opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje på slavesylinderen ikke uvanlig. Er det 02m kasse på denne så må kassen av for å bytte slave.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

defekt clutch sylinder mest sannsynlig, intern lekk. om du da ikk har hatt forlite bremseveske så det er kommet luft inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket nivå på bremsevæske nå, og den er tett oppunder max, så tror ikke det er det som har forårsaket det iallefall.. Så får vel legge meg på garasjegulvet og kikke oppunder.. Om det da IKKE er den type kasse som man må demontere for å skifte syl, er det da mye arbeid? Har veldig lite erfaring med hydr clutch, men prinsippet er jo veldig enkelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok rett i d.. Har bare noen gamle skrekkhistorier fra div syncroer i bakhodet.. En eller annen som fortalte meg at en ikke måtte finne på å slepe en slik...

 

Sleping med alle fire hjula på bakken er greit, men to hjul på brille er ikke greit. I hvert fall ikke på en gammeldags Syncro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket nivå på bremsevæske nå, og den er tett oppunder max, så tror ikke det er det som har forårsaket det iallefall.. Så får vel legge meg på garasjegulvet og kikke oppunder.. Om det da IKKE er den type kasse som man må demontere for å skifte syl, er det da mye arbeid? Har veldig lite erfaring med hydr clutch, men prinsippet er jo veldig enkelt..

 

du ser ingenting fra under bilen uansett hva slags kasse. Den sitter isåfall på oversiden av kassa, eller inni clutchhuset som sagt før her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Får se på saken utpå dagen i morga. Er en 1,9 TDI, motorkode BXE, 6 trinns kasse og 4-motion.. Får satse på at slavesylinderen er grei å komme til og at jeg får den ut for sjekk.. Ser ikke ut til at en ny koster allverden heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.